در این پژوهش به دلیل وجود پرسشنامه های ناقص و دارای داده مفقوده، ۴۳۰ پرسشنامه توزیع و در نهایت ۴۰۰ پرسشنامه مورد سنجش قرار گرفت.
۳-۳-۲- شیوه های نمونه گیری
در این پژوهش از روش نمونه‌گیری خوشه­ای چندمرحله‌ای استفاده می‌کنیم. در این نوع نمونه-گیری ابتدا خوشه ­ها انتخاب می­شوند و سپس، در داخل هر خوشه افراد انتخاب می­شوند(گال و دیگران،۱۳۸۴، به نقل از امیرکافی،۱۳۹۰: ۱۳۲). مهم­ترین نکته در مورد نمونه گیری خوشه­ای این است که در آغاز لزومی به فهرست تمام عناصری که واحدهای نمونه گیری نهایی را تشکیل می- دهند نیست، بلکه فقط باید فهرست تمام خوشه ­ها را تهیه کرد. در این حالت ابتدا خوشه ­ها نمونه گیری می­شوند، سپس از خرده گروه­ ها یا طبقات هر یک از خوشه ­ها نمونه گیری می­ شود و سرانجام از واحدهای فردی در هریک از این خرده گروه­ ها نمونه انتخاب می­گردد. نمونه گیری خوشه­ای چندمرحله­ای در تحقیقاتی رایج است که برای پیمایش مناطق شهرها صورت می­گیرد. معمولاً نمونه گیری از شهر بدین صورت است:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-تهیه فهرست تمام مناطق شهر.
۲-تهیه­ فهرست تمام بلوک­های هر یک از مناطق شهر
۳-انتخاب تعدادی از بلوک­ها در هر منطقه.
۴-نمونه گیری از خانوارهای هر بلوک.
۵- تهیه­ فهرست اعضای هر خانوار نمونه.
۶-انتخاب عضوی از هر خانوار برای مصاحبه با روش تصادفی(امیرکافی،۱۳۹۰: ۱۳۲)
در این پژوهش شهر کرمان به چهار منطقه تقسیم شد و هر منطقه به حوزه های مختلفی تقسیم شد. با شماره گذاری حوزه ها و بلوکها ، از هر منطقه دوحوزه به شیوه تصادفی انتخاب شد و از هر حوزه، ۶۰ خانوار بطور تصادفی انتخاب ودر نهایت از هر خانوار یک نفر جهت نمونه، به شیوه ی تصادفی انتخاب گردید.

(منطقه سه-حوزه۱۱۱) (منطقه دو – حوزه ۶۱۱)

(منطقه یک، حوزه ۲۳۸) (منطقه سه- حوزه ۴۴۷)

(منطقه یک – حوزه ۴۰۶) (منطقه چهار-حوزه ۴۵۰)

(منطقه چهار- حوزه۲۰۹) (منطقه دو – حوزه ۳۹۹)
معرفی ابزارتحلیلی
برای تجزیه و تحلیل داد های این پژوهش از نرم افزار تحلیلی spss19 استفاده شده است.
فصل چهارم
یافته های پژوهش
۴-۱- مقدمه
در این فصل ابتدا به توصیفی از نمونه مورد بررسی بر اساس متغیر های زمینه ای( جنس، سن، درآمد،وضعیت سکونت و تأهل) میپردازیم و با بهره گرفتن از جداول و نمودار های توصیفی به ارائه برخی از نتایج توصیفی همراه با آماره های لازم خواهیم پرداخت. توصیف متغیر وابسته (دستیابی به سطح مطلوب حریم خصوصی ) ،ابعاد متغیر وابسته و متغیر های مستقل (توانایی استفاده از مکانیزمها ، نوع مکانیزم استفاده شده ،….) در مرحله بعدی است. بعد از آن روابط متغیر های مستقل و وابسته با هم مورد بررسی و آزمون قرار میگیرند.
۴-۲- توصیف داده ها
دراین بخش به توصیف جامعه نمونه مورد بررسی و متغیرهای مستقل پرداخته شده است. در مورد هر یک ازداده های مورد بررسی، تعدادی از شاخص های آماری با توجه به مقیاس داده مانند کوچکترین مقدار،بیشترین مقدار، نما، میانه ، میانگین بیان شده است و از نمودار میله ا ی برای بیان دقیق تر توزیع فراوانی مربوطه نیز استفاده شده است.
۴-۲-۱ توصیف سن پاسخگویان
جدول(۴-۲- ۱) توصیف پاسخگویان برحسب متغیرسن

سن
فراوانی
درصد ناخالص فراوانی
درصدخالص فراوانی
۲۴- ۱۸ سال
۸۰
۲۰%

۲۰.۱

۳۱ – ۲۵ سال
۱۱۱
۲۷.۸%
۲۷.۸%

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...