بنیادین
اداری
فناوری
فرایند
محصول
شکل (۲-۱۳) طبقه بندی کوپر
نوآوری بازار: از دیدگاه نورس و اسمالبون[۱۲۷] این نوع نوآوری شامل رویکردهای جدید شرکت برای تطبیق ورود و گسترش در بازار هدف می­باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نوآوری رفتار: از دیدگاه نورس و اسمالبون این نوع نوآوری درمیان افراد و تیم­ها نشان داده می­ شود و مدیریت را قادر می­سازد تا فرهنگ نوآوری و قدرت پذیرش ایده­های جدید و نوآوری­ها را ایجاد نماید.
نوآوری راهبردی: از دیدگاه راینی[۱۲۸] این نوع نوآوری به توانایی سازمان در اداره کردن اهداف سازمانی جاه­طلبانه و همچنین مشخص کردن ناهماهنگی­های موجود میان این آرزوها و منابع موجود به منظورگسترش منابع محدودی چون خلاقیت، اشاره دارد.
نوآوری اکتشافی[۱۲۹]: از دیدگاه لی و ژو و سی[۱۳۰]این نوع نوآوری که از جنس نوآوری بنیادی است، طراحی جدید را پیشنهاد می­دهد، بازار جدید را ایجاد می­نماید، کانال­های توزیع جدید را تهیه می­نماید و خدمات جدید را برای مشتریان تهیه می­ کند.
نوآوری استثماری[۱۳۱]: از دیدگاه لی و ژو و سی این نوع نوآوری ازجنس نوآوری تدریجی است و طراحی شده است تا مؤقعیت موجود را بهبود دهد.
شکل (۲-۱۴) طبقه بندی انواع نوآوری ازدیدگاه لی و ژو و سی
نوآوری معمارانه[۱۳۲]: ازدیدگاه استیگلیتز و هِین[۱۳۳]این نوع نوآوری، نوآوری است که معماری محصول را بدون تغییر در ترکیبات آن تغییر می­دهد.
نوآوری پیمانی[۱۳۴]: از دیدگاه استیگلیتز و هِین این نوع نوآوری به تغییر در مفهوم مرکزی بدون تغییر در معماری آن اشاره دارد.

نوآوی معمارانه

نو آوری بنیادین

نوآوری تدریجی

نوآوری پیمانی

بدون تغییر
معماری
تغییریافته
منابع فناورانه فناورانه
موجود
جدید
شکل (۲-۱۵) طبقه بندی استگلیتز و هین
نوآوری مکان[۱۳۵]: از دیدگاه بسانت و تید[۱۳۶] این نوع نوآوری از نوآوری مفهومی که خدمات یا محصولات را معرفی می­ کند، تغییر می­دهد.
نوآوری در دیدگاه غالب[۱۳۷]: از دیدگاه بسانت وتید این نوع نوآوری در مدل­های اساسیِ ذهنیِ سازمان که براساس آن اُمور را به انجام می­رساند، تغییر ایجاد می­ کند.

ردیف

نام محقق

سال

انواع نوآوری

۱

کانگ یین، زاسکویچ

۱۹۹۸

نوآوری محصول، فرایند

۲

ماواندو، چیمهانزی، استوارت

۲۰۰۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...