درصد
تجمعی

متأهل

۲۰۸

۳/۵۴%

۳/۵۴%

مجرد

۱۷۵

۷/۴۵%

۱۰۰%

مجموع

۳۸۳

۱۰۰%

نتایج جدول توصیفی بیانگرآن است که تمام داده های ما معتبر بوده و داده های گم شده (missing) نداشته ایم، بر این اساس از ۳۸۳ نفر نمونه آماری لحاظ شده در این پژوهش ۲۰۸ نفر متأهل و با (درصد فراوانی ۳/۵۴) و ۱۷۵ نفر مجرد و با (درصد فراوانی ۷/۴۵) داشتند، و نتایج نمودار نشان می دهد بیشترین فراوانی در بین افراد متأهل و کمترین فراوانی در بین افراد مجرد می باشد.
۴-۴) آمار استنباطی و تجزیهوتحلیل داده ها
بعد از توصیف متغیر ها و پاسخ های بدست آمده از جامعه آماری در این بخش به بررسی فرضیه های مطرح شده و آزمون آماری مورد استفاده در پژوهش پرداخته شده است. به بیان دیگر در این فصل به تحلیل یافته های بدست آمده پرداخته می شود تا از نظر آماری نیز بتوان صحت و سقم فرضیات را مورد بررسی قرار داد.
۴-۴-۱) : آزمون کولموگروف-اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرها (K-S )

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

برای استفاده از تکنیک های آماری ابتدا باید مشخص شود که داده های جمع آوری شده از توزیع نرمال برخوردار است یا غیر نرمال. چون در صورت نرمال بودن توزیع داده های جمع آوری شده برای آزمون فرضیه ها می توان از آزمون پارامتریک استفاده نمود و در صورت غیر نرمال از آزمون ناپارامتریک. بدین منظور در این مرحله به بررسی نتایج حاصل از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف در مورد هر یک از متغیر های وابسته و مستقل می پردازیم و بر اساس نتایج حاصل، از آزمون های مناسب برای بررسی صحت و سقم فرضیات پژوهش را انتخاب می کنیم.
H0 = داده ای متغیر دارای توزیع نرمال است. آزمون فرض:
H1 = . داده ای متغیر دارای توزیع غیر نرمال است
با توجه به نتایج جدول (۴-۶) اگر مقدار سطح معنی داری بزرگتر از مقدار خطا باشد، فرضیه صفر را نتیجه می گیریم و در صورتی که مقدار سطح معنی داری از مقدار خطا کوچکتر باشد فرضیه یک را نتیجه می گیریم.
جدول (۴-۶): آزمون کولموگروف -اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن متغیرها

عامل

سطح
معنیداری

مقدار خطا

تأیید فرضیه

نتیجهگیری

مهارت اجتماعی

۰۶۹/۰

۰۵/۰

H0

نرمال

پردازش اطلاعات اجتماعی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...