1. مدل در حالت تخمین استاندارد

مدل های اندازه گیری در حالت تخمین استاندارد میزان تاثیر هر کدام از متغیرها و یا گویه ها را در توضیح واریانس نمرات متغیر یا عامل اصلی را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود، کلیه ی این مقادیر بالای ۵/۰ بدست آمده و این مدل مطلوب است.

    • با توجه به مقادیر بدست آمده سوال سوم و پنجم متغیر خوشبینی با بار عاملی یکسان بیشتر از سایر سوالات توانسته اند واریانس عامل خوشبینی را توضیح دهند. به عبارت دیگر همبستگی این گویه ها با عامل یاد شده و تاثیری که در آن دارد بیشتر از سایر گویه ها است.
    • با توجه به مقادیر بدست آمده سوال سوم متغیر خلاق بودن بیشتر از سایر سوالات توانسته است واریانس عامل خلاق بودن را توضیح دهد. به عبارت دیگر همبستگی این گویه با عامل یاد شده و تاثیری که در آن دارد بیشتر از سایر گویه ها است.
    • با توجه به مقادیر بدست آمده سوال سوم متغیر عدم سهولت بیشتر از سایر سوالات توانسته است واریانس عامل عدم سهولت را توضیح دهد. به عبارت دیگر همبستگی این گویه با عامل یاد شده و تاثیری که در آن دارد بیشتر از سایر گویه ها است.
    • با توجه به مقادیر بدست آمده سوال چهارم متغیر عدم امنیت بیشتر از سایر سوالات توانسته است واریانس عامل عدم امنیت را توضیح دهد. به عبارت دیگر همبستگی این گویه با عامل یاد شده و تاثیری که در آن دارد بیشتر از سایر گویه ها است.

شکل ۴-۱- مدل اندازه گیری ابعاد آمادگی برای پذیرش تکنولوژی در حالت تخمین استاندراد

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

    1. مدل در حالت اعداد معناداری

همانطور که مشاهده می شود کلیه ی اعداد معناداری خارج از دامنه ی ۹۶/۱+ و ۹۶/۱- است، بنابراین مدل اندازه گیری ابعاد آمادگی برای پذیرش تکنولوژی در حالت معناداری مورد تایید قرار می گیرد.
شکل ۴-۲- مدل اندازه گیری ابعاد آمادگی برای پذیرش تکنولوژی در حالت اعداد معناداری

    1. شاخص های برازش مدل اندازه گیری

شاخص های برازش مدل اندازه گیری آمادگی برای پذیرش تکنولوژی که در جدول(۴-۱۰) آمده است، نشان می دهد که مدل یا داده های جمع آوری شده از نمونه ی آماری تحقیق برازش خوبی دارد، یعنی گویه های مورد استفاده برای سنجش ابعاد آمادگی برای پذیرش تکنولوژی به درستی به کار گرفته شده اند.
جدول ۴-۱۰- شاخص های برازش مدل اندازه گیری ابعاد آمادگی برای پذیرش تکنولوژی

x2 / df

RMSEA

AGFI

GFI

مقادیر استاندارد

۳ ≥

۰۸/۰≥

۸/۰≤

۹/۰≤

مقادیر مدل

۸۱۸/۱

۰۴۷/۰

۸۶/۰

۹۳/۰

۴-۵-۲- ابعاد کیفیت ارتباطات
در این بخش خروجی های مربوط به مدل در حالت تخمین استاندارد و مدل در حالت اعداد معناداری ابعاد کیفیت ارتباطات در غالب تحلیل عاملی تاییدی مرتبه ی اول بررسی شده است.

    1. مدل در حالت تخمین استاندارد

مدل های اندازه گیری در حالت تخمین استاندارد میزان تاثیر هر کدام از متغیرها و یا گویه ها در توضیح واریانس نمرات متغیر یا عامل اصلی را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود، کلیه ی این مقادیر بالای ۵/۰ بدست آمده و این مدل مطلوب است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...