۴

بین قابلیت مدیریت شرکت های کوچک و متوسط صادر کننده فرش و قابلیت برند آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

۰٫۶۹۰

۹٫۱۱۹

۰٫۴۷۶۱

تایید

۵

بین قابلیت برند شرکت های کوچک و متوسط صادر کننده فرش و عملکرد بازاریابی آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.

۰٫۵۸۵

۴٫۴۳۱

۰٫۳۴۲

تایید

۶

بین قابلیت نوآوری شرکت های کوچک و متوسط صادر کننده فرش و عملکرد بازاریابی آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد

۰٫۳۲۰

۲٫۳۶۲

۰٫۱۰۲۴

تایید

فرضیه۱٫ بین بازارگرایی شرکت­های کوچک و متوسط صادر­کننده فرش و قابلیت برند آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این فرضیه تایید شد و به استناد تایید آن، بازارگرایی در صنعت فرش سبب شناسایی محصول سازمان و متمایز کردن آن از محصولات رقبا می­ شود.
فرضیه۲٫ بین قابلیت مدیریت شرکت­های کوچک و متوسط صادر­کننده فرش و قابلیت نوآوری آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این فرضیه تایید شد و به استناد تایید آن، وجود مدیران خبره در همه سطوح سازمان اعم از عملیاتی و زنجیره تامین و … سبب ارائه محصول یا خدمت جدید و یا راهکاری برای کاهش هزینه و… می­ شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فرضیه۳٫ بین بازارگرایی شرکت­های کوچک و متوسط صادر­کننده فرش و قابلیت نوآوری آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این فرضیه تایید شد و به استناد تایید آن، ایجاد اطلاعات حاصل از بازار در کل سازمان درباره‌ی نیازهای جاری و آینده‌ی مشتریان، توسعه و انتقال این اطلاعات در سراسر سازمان موجب می­ شود سازمانها بتوانند محصول یا خدمتی مطابق با نیاز مشتریان ارائه دهند.
فرضیه۴٫ بین قابلیت مدیریت شرکت­های کوچک و متوسط صادر­کننده فرش و قابلیت برند آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این فرضیه تایید شد و به استناد تایید آن ، داشتن مدیران با تجربه و خبره در سازمان سبب شناسانده شدن سازمان و محصول آن در بین مشتریان می­ شود.
فرضیه۵٫ بین قابلیت برند شرکت های کوچک و متوسط صادر کننده فرش و عملکرد بازاریابی آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این فرضیه تایید شد و به استناد تایید آن ، اگر سازمان و محصولات آن در کشور هدف و بین مشتریان شناخته شده باشد، توانایی شرکت برای افزایش فروش و ارتقای موقعیت رقابتی و… افزایش می­یابد.
فرضیه۶٫ بین قابلیت نوآوری شرکت­های کوچک و متوسط صادرکننده فرش و عملکرد بازاریابی آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
این فرضیه تایید شد و به استناد تایید آن، بکارگیری نوآوری در زمینه تولید یا ارائه محصول موجب بهبود عملکرد بازاریابی سازمان می­ شود.

۵-۳٫ مقایسه نتایج پژوهش با پژوهش­های پیشین

در جدول زیر نتایج برخی از پژوهش­های پیشین با یافته های پژوهش حاضر، مقایسه شده است.
جدول ۵-۳٫ مقایسه نتایج پژوهش با پژوهش­های پیشین

عنوان

نویسنده

نتایج

یافته­های پژوهش حاضر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...