۰.۰۲۳۶۳۳

کلسیم

۱.۰۳۵۴۶۴۰۳۵

۰.۰۲۱۷۲۳

منیزیم

۰.۸۳۴۵۰۱۱۶۸

۰.۰۱۷۵۰۷

سولفات

۱.۲۰۲۷۷۴۲۰۳

۰.۰۲۵۲۳۳

هدایت الکتریکی

۰.۸۶۸۸۶۸۸۶۹

۰.۰۱۸۲۲۸

سختی

۰.۹۶۴۴۸۸۲۹۸

۰.۰۲۰۲۳۴

نسبت جذبی سدیم

۱.۱۸۹۹۹۹۵۲۳

۰.۰۲۴۹۶۵

PH

اگر مقدار ضریب حساسیت یک متغیر بیشتر از یک باشد نشان دهنده آن است که متغیر در نظر گرفته شده سهم زیادی در توزیع تغییرپذیری مؤلفه­ های عملکرد داشته و حذف آن باعث بالارفتن میزان خطا در مدل می­گردد. با توجه به جدول خروجی آنالیز (جدول ۴-۲)، محدوده تغییرات ضریب حساسیت بین ۷۶/۰ و ۲/۱ بدست آمده که نشان داده بیشترین تأثیر بر مدل توسط پارامترهای هدایت الکتریکی و PH و کمترین تأثیر توسط سدیم اعمال گردیده است [۲].
۴-۳ نتایج مربوط به بهینه‌سازی با الگوریتم ژنتیک
با بهره گرفتن از ابزار الگوریتم ژنتیک در Matlab با نام GAtool، فرایند بهینه­سازی انتخاب شده است در پنجره بازشده، m-file ذخیره شده را فراخونی کرده و به عنوان تابع بهینه هدف به آن ارجاع گردیده است. تعداد متغیرهای ورودی، ۱۱ عدد (پارامترهای کیفی آب)، تعداد جمعیت ۵۰ و تعداد نسل­ها ۱۰۰ در نظر گرفته شده است. برنامه مربوط به تنظیمات و نتایج حاصل در ادامه آورده شده است.

شکل ۴-۴ نتیجه بهینه­سازی شبکه عصبی مصنوعی با بهره گرفتن از الگوریتم ژنتیک
۴-۴ مقدار نیترات در آبهای زیرزمینی مناطق مختلف در سطح استان اصفهان در سال ۱۳۷۹ و۱۳۸۰
از آنجا که داده‌‌برداری بخش (الف) مربوط به سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به طور منظم صورت گرفته است لذا برای روندیابی مکانی و زمانی کوتاه مدت تغییرات نیترات از آنها استفاده شده و از داده‌های بخش (ب) مربوط به سالهای ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ برای ترسیم خطوط هم‌نیترات در منطقه و برای نشان دادن تغییرات زمانی طولانی مدت (طی سنوات سپری شده) استفاده گردیده است. در این بخش به منظور تحلیل مقدار نیترات, کل منطقه مورد مطالعه به ۵ منطقه زیر تقسیم شده و از داده‌های بخش (الف) استفاده گردید.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۱- منطقه اصفهان
این منطقه شامل شهر اصفهان و مناطق شمال, شمال غرب و شمال شرق آن مانند شهرهای خمینی‌شهر، شاهین شهر، گز و برخوار و نواحی اطراف آنها بوده است.
۲- منطقه نجف آباد
این منطقه شامل شهر نجف آباد و نواحی اطراف آن بوده و از طرف شمال غرب تا شهر تیران و از جنوب تا مزرعه لورک ادامه یافته است.
۳- منطقه شهرضا
این منطقه شامل کلیه مناطق جنوبی اصفهان بوده و تا شهر شهرضا واقع در ۹۰ کیلومتری جنوب اصفهان ادامه یافته است.
۴- منطقه نطنز و کاشان
این منطقه شامل شهرهای طرق، نطنز، بادرود، کاشان و نواحی اطراف آنها بوده که بخش وسیعی از شمال استان اصفهان را در بر گرفته است.
۵- منطقه اطراف رودخانه زاینده رود
این قسمت شامل تمام مناطق نزدیک اطراف زاینده رود از نقطه ورود این رودخانه به استان اصفهان تا نزدیک باتلاق گاو خونی بوده و تمام شهرها و زمین‌های کشاورزی در این منطقه از شهر باغبهادران تا ورزنه را در بر گرفته است.
۴-۴-۱ آلودگی نیترات در آبهای زیرزمینی منطقه اصفهان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...