دانلود فایل های پایان نامه درباره مدیریت سمت تقاضا و شارژ … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
این روش که در سال ۲۰۱۰ توسط مونیکا ناوارو و همکارانش ، ارائه شده است ، اساس کاهش پیک بار
قیمت پویا برای زمان های مختلف مصرف دانسته و برای این منظور از الگوریتم تئوری بازی و بازی احتقان
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
به شرح زیر بهره برده است: در این مقاله مدیریت توزیع بار برای درمان زیرساخت های شبکه هوشمند برای
کنترل تقاضای برق در ساعات اوج مصرف، با بهره گرفتن از استراتژی های قیمت گذاری پویا پیشنهاد میشود]۳۵[
توزیع راه حلی است در یک شبکه مبتنی بر بازی احتقان، که می تواند نشان همگرایی در تعداد محدودی از
اقدامات برای رسیدن تعادل نش خالص باشد که به طور قابل توجهی بار سیگنالینگ بر روی شبکه را
کاهش می دهد.
شبکه مورد بررسی به صورت زیر می باشد :
شکل ۲-۲۰ . شبکه مورد بررسی در قیمت گذاری پویا ]۳۵[
در این سیستم با بهره گرفتن از مدیریت سمت تقاضا ( DSM ) در یک بازه ۲۴ ساعته یا ۲۴ قسمته برق مورد
نیاز مشترکین را متغیر فرض شده است . که در این سیستم یک عملگر کنترلی به منظور تامین و ثبت نیاز
های مشترکین لحاظ شده است . که این سیستم کنترلی یک نقص عمده دارد و آن این است که نمیتواند خرده
فروشی را کنترل یا حذف کند . سیستم با تئوری بازی و بازی احتقان بررسی شده است .
نتیجه :
در این مقاله مدیریت توزیع بار شبکه هوشمند است مطرح شده است که کاربران تلاش میکنند تقاضای خود
را به منظور به حداقل رساندن تابع هزینه و یا قیمت مدیریت کنند که از نتایج شبیه سازی هم میتوان نتیجه
گرفت که تقاضای کل از تمامی کابران نسبت به تقاضای مدیریت نشده دارای انجسام و یکپارچگی است و
زمان اوج مصزف نیز کاهش یافته است
شکل ۲-۲۱- نتایج بدست آمده با مدل قیمت گذاری پویا ]۳۵[
۲-۳- عملکرد فصل های آینده
در فصل چهارم به مدلسازی طرح و نحوه اجرای آن ، فصل پنجم به مطالعات عددی حاصل از پیاده سازی طرح و در نهایت در فصل ششم به نتیجه گیری و پیشنهاد برای طرح های آتی پرداخته شده است .
فصل سوم
بررسی مفاهیم مهم طرح
۳-۱- مقدمه
در این فصل به بررسی مفاهیم مهم طرح از قبیل بررسی تئوری بازی ها ، شبکه هوشمند ، مدیریت سمت تقاضا و ماشین هیبریدی پرداخته شده است . طی چند ساله گذشته و با توجه به اطلاعات بدست آمده از مقالات و همچنین توجه زیاد دولت ها و شهروندان به مسائل زیست محیطی و مالی ، یکی از راهکارایی که می توان به این مهم یعنی کاهش هزینه دست یافت استفاده از تئوری بازی ها است که البته تئوری بازی ها به تنهایی نمیتواند هزینه را کاهش دهد بلکه یه راه حل نسبتا مناسب را با توجه به نحوه مصرف بیان میکند . در کنار این راه حل مناسب برای کاهش هزینه نیاز به مدیریت مصرف توسط مصرف کنندگان نیز می باشد .
۳-۲ تئوری بازی ها
حتما با جملاتی از قبیل آچمز شدم ، بلوف میزند و … آشنا هستید ما در زندگی چه آگاهانه و چه ندانسته بازیهایی انجام داده ایم خواه برای سرگرمی ، خواه برای سود آوری و شاید هم عاشقانه اما باید دانست که برای انجام این بازیها از نظریه بازیها تبعیت میکنیم . تئوری بازی ها حدود هشتاد سال پیش توسط یکی از نوابغ علم ریاضیات به نام جان فن نیومن پایه گذاری شد . او با بسط مفاهیم اولیه تئوری بازی ها را در علم اقتصاد کاربردی کرد و رفته رفته این دانش برای تمامی رشته فرا گیر شد .حتما میدانید پیروزی در بازی تنها مبتنی بر شانس نیست بلکه مبتنی بر اصول و قواعد خاص خود میباشد که هر بازیکن می کوشد با بکار گیری این قواعد خود را به برد نزدیک کند. هدف نظریه بازی این است که رفتار ریاضی حاکم بر یک موقعیت استراتژیک را مدلسازی کند و بهینه تربن جواب را بدست دهد]۴۲[.
۳-۲-۱- تاریخچه تئوری بازی ها
اولین نمونه مثال آنالیز شکلی تئوری سازی در خصوص مطالعه انحصار دو نفر بد که در سال ۱۸۳۸ توسط آنتوان کورنو ارائه شد . در سال ۱۹۲۱ برای اولین بار ریاضیدانی به نام امیل بورل تئوری شکلی بازی ها را ارائه کرد و پس از آن ریاضیدان دیگری یه نام جان فون نومن در سال ۱۹۲۸ تئوری بازی در اطاق پذیرایی را ارائه نمود]۴۴[. تئوری بازی برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ به عنوان زمینه علمی مستقل و منحصر به فرد توسط فومن نیومن و اقتصاد دانی به نام اسکار مورگنشترن در کتابی تحت عنوان ” تئوری بازی ها و رفتار اقتصادی ” مطرح گردید . در این کتاب برای اولین بار موضوعات وواژه شناسی این حوزه ارائه شد که هنوز هم قابل استفاده است .
در سال ۱۹۵۰ جان نش نشان داد که بازی های محدود و همواره دارای یک نقطه تعادل می باشند که در این نقطه همه بازیکنان با توجه به نقش حریفان خود نقشه هایی را انتخاب می کنند که برای آنها بیشترین منفعت را همراه دارد . این مفهوم مرکزی تئوری بازی رقابتی ( غیر مشارکتی ) تا آن زمان نقطه مرکزی هرگونه آنالیزی بود . در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ تئ.ری بازی ها از نقطه نظر تئوری توسعه یافت و در خصوص مشکلاتی که در حوزه سیاست و جنگ بروز نمود کاربرد یافت . در دهه هفتاد به این سو ، تئوری بازی ها به ویزه در حوزه اقتصاد ، انقلابی به پا کرد و سپس در جامعه شناسی و روان شناسی کاربرد پیدا نمود و بعد ها با تکامل و بیولوژی ارتباط برقرار کرد . تئوری بازی در سال ۱۹۹۴ و پس از اختصاص جایزه نوبل اقتصاد به جان نش ، جان هارسانی و رینهارد سلتن مورد توجه ویژه قرار گرفت.
در انتهای دهه ۱۹۹۰ ، تئوری بازی ها در طراحی مزایده ها و جراحی ها کاربرد ویژه پیدا کرد . متخصصین برجسته تئوری بازی به منظور طراحی مزایده مربوط به تخصیص حقوق مربوط به استفاده از باندهای طیف مغناطیسی در صنعت ارتباطات موبایل وارد کار شدند . اعلب این مزایده ها با این هدف طراحی شده بودند که در مقایسه با برنامه های رسمی دولتی بتوانند منابع را به نحو موثرتری تخصیص دهند . کاربر اصول تئوری بازی ها بیلون ها دلار در اروپا و امریکا عاید دست اندر کاران آن کرد .
۳-۲-۲- آشنایی اولیه با تئوری بازی ها
عناصر شرکت کننده در یک بازی :
بازیگران : طرف های بازی حداقل دو استراتژی در اختیار دارند معمولا تعداد بازیکنان محدود فرض می شود
استراتژی در اختیار هر بازیکن : زنجیره ی اقدامات مرتبی است که هر بازیکن در هر قدم از بازی میتواند برگزیند
ترتیب بازی : اینکه در هر قدم از بازی چه بازیکنی حرکت کند
ساختار اطلاعاتی : در هر لحظه بازیگر قادر است چه اطلاعاتی از حرکات حریفش کسب کند
خروجی بازی : زمانیکه بازی به پایان رسید چه نتایجی حاصل می شود .
استراتژیک ( ماتریسی )
نمایش بازی به دو صورت میباشد :
گسترده ( درختی )
که نمایش ها را میتوان در انواع بازی ها مثل بازی تعاونی , رقابتی ، ترسوه ها و …. بکار برد]۴۲[.
۳-۲-۳- بررسی انواع روش های بازی :
تئوری بازی ها را میتوان به روش های مختلفی پیاده سازی نمود که برخی از این بازی ها اشاره میکنم و به توضیح مهمترین آنها میپردازم]۴۲[:
بازی رقابتی
بازی تعاونی
بازی ترسو ها
بازی تهدید معتبر و بازدارنده
بازی افتراق
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 01:52:00 ق.ظ ]
|