وضوح(شناخت شغل)

۷۳۵/۰

اعتبار (معتبر بودن اقدامات قانونی کارکنان)

۷۷۱/۰

کمک(حمایت سازمانی)

۸۱۲/۰

محیط (سازگاری محیطی)

۸۱۱/۰

پاداش(انگیزه یا تمایل)

۷۸/۰

۳-۹ روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات :
برای تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده ابتدا با تکنیک ها موجود در آمار توصیفی مانند جداول فراوانی، توافقی رسم نمودار ها و محاسبه شاخص ها به توصیف وضعیت موجود با توجه به نمونه مورد بررسی پرداخته و سپس برای آزمون فرضیه ها ابتدا نرمال بودن متغیر وابسته و سایر متغیر ها را به کمک آزمون کلموگروف اسمیرنوف بررسی و با توجه به نتیجه آن، روش آماری مناسب را از بین روش های ناپارمتری ( مانند همبستگی اسپیرمن یا رگرسیون ناپارامتری) یا پارامتری( مانند آزمون همبستگی پیرسون یا رگرسیون چندگانه) انتخاب خواهیم نمود، در این میان از نرم افزار توانمند آماری spss استفاده خواهیم نمود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل چهارم
تحلیل داده های
پژوهش
۴-۱ مقدمه
تحلیل داده ها فرایند چند مرحله ای است که طی آن داده هایی که از طریق به کارگیری ابزارهای جمع آوری در نمونه (جامعه) آماری فراهم آمده اند، خلاصه ، کدبندی و دسته بندی و در نهایت پردازش می شوند تا زمینه برقراری انواع تحلیل ها و ارتباط بین این داده ها به منظور آزمون فرضیه ها فراهم آید. در واقع تحلیل اطلاعات شامل سه عملیات اصلی می باشد. ابتدا شرح و آماده سازی داده های لازم برای آزمون فرضیه ها و سپس تحلیل روابط میان متغیرها و در نهایت مقایسه نتایج مشاهد شده با نتایجی که از فرضیه ها انتظار می رود.
تحلیل داده ها از اصلی ترین و مهمترین بخش های پژوهش محسوب می شود. داده های خام با بهره گرفتن از نرم افزار آماری مورد تحلیل قرار می گیرند و پس از پردازش به شکل اطلاعات در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرند.
برای تحلیل داده های جمع آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح می گردد. در ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل گردیده و در ادامه آمار استنباطی این پژوهش و با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS به بررسی فرضیات پژوهش پرداخته می شود
۴-۲- آمار توصیفی:
۴-۲-۱- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی
۴-۲-۱-۱- جنسیت نمونه ها:
براساس جدول ۴-۱ از بین ۱۶۰ نمونه ای که در این پژوهش انتخاب شدند ۱۰۴ نفر (۶۵درصد) مرد و ۵۶ نفر (۳۵ درصد) زن بودند. این ویژگی در نمودار ۴-۱ توصیف شده است.
جدول ۴-۱ فراوانی و درصد فراوانی نمونه ها برحسب جنسیت

درصد

فراوانی

جنسیت

۶۵/۰
۳۵/۰

۱۰۴
۵۶

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...