۱۴_۸_ فراهم‌ کردن زمینه افزودن اعتبارات ناشی از افزایش‌های احتمالی قانونی به اعتبارات توافقنامه
ماده ۱۵_‌ تشویق کارکنان و مدیران واحد مجری
صرفه‌جویی حاصل از تفاضل بین قیمت تمام شده مورد توافق در توافقنامه مبادله شده با مدیر واحد مجری (اعتبارات مصوب) و هزینه‌های قطعی فعالیت یا خدمات در همان سال، در طول برنامه چهارم به شرح ذیل هزینه خواهد شد:
۱۵_۱_ شصت درصد (۶۰%) رقم حاصل از صرفه‌ جویی به منظور ایجاد انگیزه در کارکنان واحد مجری به شرح ذیل پرداخت می‌گردد:
الف) حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۰ درصد رقم فوق‌الذکر به مدیر واحد مجری با نظر دستگاه بر اساس کیفیت ارائه خدمات و رضایت خدمت‌ گیرندگان و در صورتیکه رقم اختصاص یافته کمتر از سهم سایر کارکنان باشد رقم مذکور تا سقف پیش‌بینی شده در تبصره ذیل بند (۱۵-۲) قابل افزایش خواهد بود.
ب) پرداخت انگیزشی و کارایی به کارکنان واحد مجری حداکثر معادل حقوق و مزایای ماهانه آنان به ازای هر ماه، در طول توافقنامه با نظر مدیر واحد مجری (پرداخت کارایی به سایر کارکنان، با نظر مدیر و میزان تأثیرگذاری آنها در کیفیت انجام فعالیت و ارائه خدمات بلامانع است.)
۱۵_۲_ چهل درصد (۴۰%) رقم حاصل از صرفه‌جویی به طریق ذیل برای ارتقاء کیفی خدمات، تشویق کارکنان ستادی واحدهای ذیربط هزینه می‌گردد:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

الف) سی درصد (۳۰%) رقم مذکور برای ارتقاء و بهبود کیفی خدمات نظیر اصلاح نظام‌های مدیریتی، آموزشی و بهسازی کارکنان، ارائه خدمات برتر و تجهیز و بازسازی امکانات و یا خرید تجهیزات مورد نیاز برای واحد مجری.
ب) ده درصد (۱۰%) رقم مذکور برای تشویق کارکنان ستادی (واحد ناظر) واحدهای ذیربط که بر اجرای این آیین‌نامه نظارت می‌کنند.
تبصره: تشویق‌ها، زمانی که صرفه ‌جویی محقق شد، قابل پرداخت می‌باشد و حداکثر معادل حقوق و مزایای ماهیانه مدیران و کارکنان در طول زمان اجرای توافقنامه خواهد بود.
۱۵-۳- مدیر واحد مجری موظف است گزارش حساب اجرای این ماده را به تفصیل به مدیریت ذیربط دستگاه متبوع (واحد ناظر) ارائه نماید.
۱۵-۴- دستگاه اجرایی می‌تواند در صورت ضرورت از یک نفر صاحب‌نظر یا حسابرس مستقل به منظور تطبیق معیارهای کمی و کیفی مورد توافق در توافقنامه، استفاده نماید.
ماده ۱۶_ تشویق واحدهای مجری موفق
۱۶_۱_ سالیانه هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان از بین واحدهای مجری این طرح با بهره گرفتن از شاخص‌های پیش‌بینی‌شده در این دستورالعمل نسبت به ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب حداکثر سه واحد نمونه موفق اقدام و آنها را تشویق نموده و حائزین رتبه اول را به حوزه ستادی معرفی می‌نمایند.
۱۶_۲_ سالیانه هر یک از دستگاه‌های اجرایی ملی از بین بهترین‌های هر استان و واحدهای ستادی موفق در تطبیق با شاخص‌های مذکور نسبت به ارزیابی و انتخاب واحدهای مجری موفق دستگاهی در سطح کشور مبادرت نموده و حداکثر سه واحد مجری را مورد تقدیر و تشویق قرار می‌دهند.
۱۶_۳_ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از بین نمونه‌های دستگاه‌های ملی و همچنین نمونه‌های استانی منتخب ستادهای مربوط استان‌ها در تطبیق با شاخص‌های ملی نسبت به انتخاب نمونه‌های موفق ملی طبق ضوابط مربوط مبادرت نموده و آنها را در جشنواره شهید رجایی به عنوان بهترین‌های کشور معرفی و تشویق می‌‌نماید.
تذکر: هزینه تقدیر و تشویق این‌گونه واحدها و مدیران واحدهای اجرایی که نسبت به اجرای این تبصره و دستورالعمل، تلاش چشمگیری می‌نمایند از محل اعتبارات «برنامه تحول اداری» موضوع تصویب‌نامه شماره ۷۷۶/ت۲۸۴۲۶ه‍ مورخ ۲۰/۱/۱۳۸۲ هیئت وزیران قابل تأمین و پرداخت است.
ماده ۱۷_ شاخص‌های کلی انتخاب واحدهای مجری نمونه استانی و ملی:

    • شاخص‌های اقتصادی (میزان صرفه‌جویی، افزایش بهره‌وری و …)
    • شاخص‌های مدیریتی (انجام برنامه‌های تحول اداری و …)
    • شاخص‌های مربوط به ارتقاء کیفیت ارائه خدمات (تسهیل، تسریع، صحت و دقت ارائه خدمات و هزینه)
    • شاخص‌های مربوط به ایجاد نظم و انضباط مالی، اداری و پشتیبانی (تهیه و اجرای ضوابط و استانداردهای مالی، اداری و …)
    • شاخص‌های مربوط به نگهداری ساختمان، تأسیسات و تجهیزات و توسعه فعالیت‌ها و خدمات و…

ماده ۱۸_ این دستورالعمل به استناد ماده ۱۴۴ قانون برنامه چهارم توسعه صادر شده است و در طول برنامه مجری است.

حمید شرکاء‌
معاون رییس جمهور و
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

سید صفدر حسینی
وزیر امور اقتصادی و دارایی

سیاست های اجرایی برنامه اول توسعه دانشگاه کاشان(۱۳۹۱-۱۳۹۴)
ماده ۸ – برای ارتقای نگرش صرفه اقتصادی در اداره دانشگاه، معاونت طرح و توسعه موظف است دستورالعمل لازم برای اقدامات زیر را تا پایان سال اول برنامه، تدوین و برای تصویب به هیئت رئیسه ارائه نماید:
الف) واگذاری مدیریت بخشی از واحدها به بخش غیردولتی با پرداخت تمام یا بخشی از هزینه سرانه خدمات
ب) مشارکت با بخش غیر دولتی از طریق اجاره، واگذاری امکانات و تجهیزات و منابع فیزیکی
ج) خرید خدمات مشاوره ای و کارشناسی از بخش غیردولتی
دستورالعمل اجرایی نحوه واگذاری فعالیت های قابل واگذاری دانشگاه کاشان به بخش غیردولتی(پیشنهادی)
مقدمه:
امروزه دیدگاه غالب در اقتصاد – مدیریت، کاهش تصدی گری در فعالیت‌های دولتی و حرکت به سمت خصوصی‌سازی می‌باشد. در مدیریت دولتی نوین و اقتصاد پویا نیز به ‌دنبال اقدام برای جبران ضعف‌ها هستند. از جمله این اقدامات، حرکت به سوی خصوصی سازی و واگذاری فعالیت‌های دولتی به بخش خصوصی به‌ منظور افزایش بهره‌وری دولت می‌باشد. این پدیده به عنوان یک استراتژی و یا در سطحی پائین‌تر یک سیاست اجتناب‌ناپذیر جهت ارتقاء کارایی فعالیت‌های دستگاه های اجرایی امری ضروری می‌باشد.
در این راستا و در اجرای ماده ۸ برنامه اول توسعه دانشگاه دستورالعمل اجرایی فعالیت های قابل واگذاری به بخش غیر دولتی با اهداف و ساختار ذیل تهیه و تنظیم می گردد:
ماده۱)تعاریف:
فعالیت:
منظور از فعالیت یک سلسله عملیات و خدمات مشخصی است که برای تحقق بخشیدن به هدف‌های سالانه برنامه طی یک سال اجراء شده، کمیت پذیر بوده و منابع مورد نیاز آن از محل اعتبارات هزینه ای تامین می شود.
واگذاری:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...