تعداد

ضریب همبستگی

سطح معنی داری

ضریب تعیین

ایمن- سلامت روان

۳۲۵

۱۸۱/۰-

۰۰۱/۰

۲۸/۳

اجتنابی – سلامت روان

۳۲۵

۲۳۵/۰-

۰۰۱/۰

۵۲/۵

دوسوگرا – سلامت روان

۳۲۵

۳۴۸/۰

۰۰۱/۰

۱۱/۱۲

نتایج جدول ۱۱-۴ نشان می‌دهد که ضرایب همبستگی محاسبه شده بین نمرات سبک دلبستگی ایمن و سلامت روان کل (۱۸۱/۰-) ، سبک دلبستگی اجتنابی و سلامت روان کل (۲۳۵/۰-) وسبک دلبستگی دو سوگرا و سلامت روان کل (۳۴۸/۰) در سطح کمتر از ۰۰۱/۰ معنادار است. بطور کلی می‌توان چنین نتیجه گیری نمود که بین سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دو سوگرا با سلامت روان دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد. قابل توجه است که رابطه بین سبک های دلبستگی ایمن و اجتنابی با سلامت روان منفی و رابطه سبک دلبستگی دو سوگرا با سلامت روان مثبت است. با توجه به آنکه کاهش نمره در مقیاس سلامت روان، نشانگر سلامت روان بالا است. بنابراین، با افزایش نمرات سبک های دلبستگی ایمن و اجتنابی ، سلامت روان دانش آموزان افزایش می یابد و با افزایش نمرات سبک دلبستگی دو سوگرا، سلامت روان دانش آموزان کاهش می یابد. ضرایب تعیین محاسبه شده نشانگر آن است که بطور کلی به ترتیب سبک دو سوگرا (۱۱/۱۲) ، سبک اجتنابی (۵۲/۵) و سبک ایمن (۲۸/۳) درصد تغییرات سلامت روان دانش آموزان را تبیین می کنند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با توجه به وجود رابطه معنی دار بین سبک های دلبستگی و سلامت روان به منظور بررسی این سئوال که “کدامیک از سبک های دلبستگی پیش بینی کننده بهتری برای سلامت روان دانش آموزان است؟از روش تحلیل رگرسیون چند متغیری استفاده شد. بدین منظور از روش تحلیل رگرسیون چند متغیری ( گام به گام) استفاده شد. خلاصه نتایج در جدول ۱۲-۴ ارائه شده است.
با توجه به اینکه R2، درصد واریانس مشترک سبک های دلبستگی در پیش بینی سلامت روان دانش آموزان است در گام اول رگرسیون، سبک دلبستگی دوسوگرا ۱۲ درصد واریانس سلامت روان را پیش بینی می کند و در گام سوم، سبک های دوسوگرا، اجتنابی و ایمن مشترکاً ۱۵ درصد واریانس سلامت روان را تبیین می کنند. در جدول ۱۲-۴ چون در گام سوم سطح معنی داری محاسبه شده در آزمونF در سطح ۰۰۱/۰ معنی دار است، لذا مدل رگرسیون خطی معنی‌دار است و در نتیجه حداقل یکی از سبک های دلبستگی با سلامت روان دانش آموزان رابطه خطی معنی‌دار دارد. بنا براین، با توجه به معنی دار بودن رابطه بین متغیرهای پیش‌بین ( سبک های دلبستگی) و متغیر ملاک (سلامت روان) نتایج برآورد مدل معنی‌دار در قالب جدول ضرایب رگرسیون در جدول ۱۳- ۴ ارائه شده است.
جدول ۱۲-۴ : خلاصه نتایج معنی داری مدل رگرسیون برای پیش بینی سلامت روان

سطح معنی‌داری

F

R2

R

درجه آزادی

مجموع مربعات

منبع تغییرات

مدل

۰۰۱/۰

۴۴/۴۴

۱۲۱/۰

۳۴۸/۰

۱

۵۸/۸۵۸۲

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...