راهکار های توسعه اکوتوریسم در حاشیه رودخانه ها … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۲
توسعه اکوتوریست در فروش محصولات کشاورزی
۱۲۳
۴۰
۱۳۴
۴۴
۴۶
۱۵
۳
۱
۰
۰
۰
۱۳۴
۴٫۰۳
ماخذ : یافته های میدانی ۱۳۹۳
شکل ۴-۱۳ میزان رابطه توسعه اکوتوریسم وافزایش درآمد و فروش محصولات کشاورزی
۴-۱-۶- زیرساخت ،تبلیغات ، بازاریابی و توسعه گردشگری با تاکید بر اکوتوریسم
با توجه به موضوع نقش زیر ساخت – تبلیغات و بازاریابی در توسعه گردشگری و اکوتوریسم و به استناد اطلاعات استخراج شده از پرسشنامه مبنی بر تبلیغات و بازاریابی و نقش آن درتوسعه اکوتوریسم ، ۹۳ درصد پاسخ دهندگان ( جدول ۴-۲۵)معتقدند که این عامل در توسعه اکوتوریسم نقش ایفا می کند .از این مقدار ۲۸ درصد به خیلی زیاد ، ۴۹ درصد به زیاد ، ۲۲ درصد به متوسط و ۱ درصد به کم اشاره نموده اند
همچنین معرفی جاذبه های اکوتوریستی در رادیو و تلویزیون از نگاه ۹۵ درصد پاسخگویان (۴-۲۵ )می تواند در توسعه اکوتوریسم نقش ایفا کند . از این مقدار ۳۵ درصد خیلی زیاد ، ۴۴ درصد زیاد ، ۱۸ درصد متوسط و ۳ درصد به نقش کم اشاره نمودند .
همچنین تهیه تراکت های تبلیغاتی ، پوستر ها و معرفی جاذبه ها درروزنامه ها می تواند نقش مهمی در توسعه اکوتوریسم ایفا نماید . ۴۰ درصد به نقش خیلی زیاد ، ۳۸ درصد زیاد ، ۲۰ درصد متوسط و ۲ درصد به کم اشاره نمودتد .
وجود امکانات زیر ساختی برای اکوتوریسم نیز نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد . به گونه ای که ۴۹ درصد افراد به نقش خیلی زیاد این عامل اشاره کردند . علاوه بر این ۴۰ درصد به زیاد ، ۸ درصد به متوسط ، ۳ درصد به نقش کم اذعان می کنند .
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
وجود امکانات اقامتی و رفاهی مانند هتل ، مسافرخانه ، سرویس بهداشتی و ……. نیز در توسعه اکوتوریسم نقش ایفا می نماید . ۳۳ درصد به نقش خیلی زیاد ، ۴۴ درصد به زیاد ، ۱۸ درصد به متوسط و ۵ درصد به نقش کم این عامل در توسعه اکوتوریسم شهرستان سیاهکل اشاره کرده اند .
بنابراین با توجه به آمارجدول ۴-۱۴ پاسخگویان در مورد نقش تبلیغات و بازاریابی ، معرفی جاذبه ها در رادیو و تلویزیون ، تبلیغات در پوستر ها و روزنامه ها ، وجود امکانات زیر ساختی گردشگری و امکانات اقامتی و رفاهی در توسعه اکوتوریسم می توان نتیجه گرفت که این عامل می تواند سبب توسعه اکوتوریسم در حاشیه رودخانه ها و آبگیرها ی شهرستان سیاهکل شود .
جدول ۴-۱۴ توزیع تعداد و درصد میزان نقش زیرساختها ، تبلیغات و بازاریابی در توسعه اکوتوریسم
ردیف
گویه
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
حداقل
حداکثر
تعداد
درصد
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 07:18:00 ق.ظ ]
|