۱۷۰۵-۲-۱- یافته های حاصل از داده های توصیفی

۱۷۱۵-۲-۲- یافته های حاصل از داده های استنباطی۱۷۴۵-۲-۳- نتایج آزمون فرضیات۱۷۴۵-۲-۳-۱- نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنف در خصوص توزیع طبیعی داده ها:۱۷۴۵-۲-۳-۲- نتایج آزمون فریدمن۱۷۵۵-۲-۳-۳- نتایج آزمون t مستقل۱۷۵۵-۲-۳-۴- نتایج آزمون باکس و لامبدا ویکز۱۷۸۵-۳-پیشنهادات اجرایی پژوهش۱۷۸۵-۴- پیشنهاداتی به پژوهشگران برای مطالعات آینده

۱۷۹۵-۵- محدودیت های تحقیق۱۸۱منابع و مآخذ

پیوست ها ۱۹۱

فهرست جداول

جدول(۳-۱)، نتایج آزمون بارتلت و کیسر – می یر و اوکلین

۱۴۴

جدول (۳-۲)، اشتراکات

۱۴۵

جدول ۳-۳، نتایج بررسی سهم واریانس هر یک از عامل ها در مدل ۳ عاملی پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی

۱۴۶

جدول (۳-۴)، نتایج تحلیل مؤلفه‌ های اصلی همراه با چرخش واریماکس ‌در مورد بار عاملی سوالات پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی

۱۴۷

جدول (۳-۵) نتایج ارزیابی پایایی عامل های پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی

۱۴۸

جدول (۳-۶ ) نتایج آزمون بارتلت و کیسر – می یر و اوکلین

۱۴۸

جدول( ۳-۷ ) اشتراکات مؤلفه‌ ها

۱۴۹

جدول( ۳-۸ ) نتایج تحلیل مؤلفه‌ های اصلی همراه با چرخش واریماکس ‌در مورد بار عاملی مؤلفه‌ های پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی

۱۴۹

جدول ( ۳-۹ ) رابطه بین مؤلفه‌‌های پرسشنامه مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی

۱۵۲

جدول ( ۳-۱۰) روابط مؤلفه‌ ها با مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی

۱۵۳

جدول ( ۳-۱۱) تناسب مجموعه داده های مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی

۱۵۶

جدول(۴-۱) توزیع فراوانی جنسیت

۱۵۸

جدول(۴-۲) توزیع فراوانی مدارک تحصیلی

۱۵۹

جدول(۴-۳) توزیع فراوانی وضعیت استخدامی

۱۶۰

جدول(۴-۴) توزیع فراوانی طبقات سن

۱۶۱

جدول(۴-۵) توزیع فراوانی طبقات سابقه کار

۱۶۲

جدول(۴-۶) توزیع فراوانی محل های خدمت

۱۶۲

جدول (۴-۷) نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف در خصوص توزیع طبیعی داده ها

۱۶۳

جدول( ۴-۸) نتایج آزمون t تک نمونه ای در خصوص اختلاف میانگین ها

۱۶۳

جدول(۴-۹) نتایج آزمون t تک نمونه ای در خصوص اختلاف میانگین ها

۱۶۴

جدول (۴-۱۰) نتایج آزمون فریدمن در خصوص گویه های نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی

۱۶۴

جدول ( ۴-۱۱) نتایج آزمون t مستقل در خصوص تفاوت نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی ‌بر اساس جنسیت

۱۶۵

جدول(۴- ۱۲) نتیجه آزمون باکس

۱۶۶

جدول(۴-۱۳) نتیجه آزمون لامبدا ویکز

۱۶۶

جدول(۴-۱۴ ) تجانس واریانس بین مؤلفه‌ های نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس جنسیت

۱۶۷

جدول ( ۴-۱۵) ‌در مورد تجانس واریانس نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی ‌بر اساس طبقات سن

۱۶۷

جدول( ۴-۱۶) نتایج آزمون تحلیل واریانس در خصوص تفاوت بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی ‌بر اساس طبقات سن

۱۶۸

جدول(۴- ۱۷) نتیجه آزمون باکس

۱۶۸

جدول(۴-۱۸) نتیجه آزمون لامبدا ویکز

۱۶۸

جدول(۴-۱۹ ) تجانس واریانس بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس طبقات سن

۱۶۹

جدول (۴-۲۰) نتایج آزمون t مستقل در خصوص تفاوت نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی ‌بر اساس وضعیت کاری(علمی و اداری)

۱۷۰

جدول( ۴- ۲۱) نتیجه آزمون باکس

۱۷۰

جدول( ۴- ۲۲) نتیجه آزمون لامبدا ویکز

۱۷۱

جدول (۴-۲۳) تجانس واریانس بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی با توجه به وضعیت کاری(علمی و اداری)

۱۷۱

فهرست نمودارها

نمایه (۴-۱) درصدهای مربوط به جنسیت

۱۵۹

نمایه (۴-۲) درصدهای مربوط به مدارک تحصیلی

۱۶۰

نمایه (۴-۳) درصدهای مربوط به وضعیت استخدامی

۱۶۱

فهرست اشکال

شکل( ۳-۱) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت اس

۱۵۰

شکل( ۳-۲) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت معناداری

۱۵۱

شکل( ۳-۳) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت استاندارد

۱۵۴

شکل( ۳-۴) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت معناداری

۱۵۵

فصل اول

کلیات پژوهش

    1. مقدمه

نظام آموزش عالی به عنوان یک سیستم عبارت است از مجموعه تلاش ها، فرصت ها،اقدام ها،امکانات و برنامه های هدفمند که برای شکوفا سازی توانمندی های بالقوه فرد در جامعه به صورت رسمی اجرا می شود که عمده ترین وظیفه اش آموزش جوانان و پرورش آن ها برای زندگی آینده است.هدف های نظام آموزش عالی را باید در چارچوب نیازها و ضرورت های زندگی فردی و گروهی انسان ها تدوین کرد.آموزش عالی بخش مهم و حائز اهمیتی است که دارای حوزه اثر گذاری بسیار وسیعی در دیگر نهادها و بخش های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی جامعه است:نظام آموزش عالی در همه جوامع از یک طرف با تربیت تخصصی افراد،مدیران و رهبران، جامعه را در بخش ها آماده می‌سازد، و از طرف دیگر با رشد توانایی ها، نبوغ و پتانسیل فکری انسان سبب توسعه مرزهای دانش بشری می‌گردد.‌بنابرین‏ یکی از اهداف اولیه آموزش عالی را رشد و توسعه دانش،مهارت و نگرش ها و توانایی‌های دانشجویان و تبدیل آنان به فراگیرانی می دانند که دائما نقاد و متفکر هستند(هاروی،۱۹۹۹).

از آن جا که در دنیای امروز دانشگاه یکی از نهادهای اصلی محسوب می شود،لذا عدم توجه به دانشگاه و رسالت های آن،تبعات زیانباری می‌تواند برای جامعه داشته باشد.زیرا جوامع نوین انباشته از مسائل و مشکلات پیچیده ای است که دانشگاه ها می‌توانند در رفع و پیشگیری میزان قابل توجهی از آن ها کمک کنند.از طرف دیگر نگاه گذشته به مسئولیت دانشگاه،بیشتر آموزشی بوده است اما با رشد جوامع انسانی و به ویژه بعد از انقلاب صنعتی، هر روزه نیازها و خواسته های بشری افزوده تر و مطالبات متنوع تر گردیده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...