مقاله های علمی- دانشگاهی – منابع و مآخذ – 10 |
۱۷۰۵-۲-۱- یافته های حاصل از داده های توصیفی
۱۷۱۵-۲-۲- یافته های حاصل از داده های استنباطی۱۷۴۵-۲-۳- نتایج آزمون فرضیات۱۷۴۵-۲-۳-۱- نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنف در خصوص توزیع طبیعی داده ها:۱۷۴۵-۲-۳-۲- نتایج آزمون فریدمن۱۷۵۵-۲-۳-۳- نتایج آزمون t مستقل۱۷۵۵-۲-۳-۴- نتایج آزمون باکس و لامبدا ویکز۱۷۸۵-۳-پیشنهادات اجرایی پژوهش۱۷۸۵-۴- پیشنهاداتی به پژوهشگران برای مطالعات آینده
۱۷۹۵-۵- محدودیت های تحقیق۱۸۱منابع و مآخذ
پیوست ها ۱۹۱
فهرست جداول
جدول(۳-۱)، نتایج آزمون بارتلت و کیسر – می یر و اوکلین
۱۴۴
جدول (۳-۲)، اشتراکات
۱۴۵
جدول ۳-۳، نتایج بررسی سهم واریانس هر یک از عامل ها در مدل ۳ عاملی پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی
۱۴۶
جدول (۳-۴)، نتایج تحلیل مؤلفه های اصلی همراه با چرخش واریماکس در مورد بار عاملی سوالات پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی
۱۴۷
جدول (۳-۵) نتایج ارزیابی پایایی عامل های پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی
۱۴۸
جدول (۳-۶ ) نتایج آزمون بارتلت و کیسر – می یر و اوکلین
۱۴۸
جدول( ۳-۷ ) اشتراکات مؤلفه ها
۱۴۹
جدول( ۳-۸ ) نتایج تحلیل مؤلفه های اصلی همراه با چرخش واریماکس در مورد بار عاملی مؤلفه های پرسشنامه نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی
۱۴۹
جدول ( ۳-۹ ) رابطه بین مؤلفههای پرسشنامه مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی
۱۵۲
جدول ( ۳-۱۰) روابط مؤلفه ها با مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی
۱۵۳
جدول ( ۳-۱۱) تناسب مجموعه داده های مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی
۱۵۶
جدول(۴-۱) توزیع فراوانی جنسیت
۱۵۸
جدول(۴-۲) توزیع فراوانی مدارک تحصیلی
۱۵۹
جدول(۴-۳) توزیع فراوانی وضعیت استخدامی
۱۶۰
جدول(۴-۴) توزیع فراوانی طبقات سن
۱۶۱
جدول(۴-۵) توزیع فراوانی طبقات سابقه کار
۱۶۲
جدول(۴-۶) توزیع فراوانی محل های خدمت
۱۶۲
جدول (۴-۷) نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف در خصوص توزیع طبیعی داده ها
۱۶۳
جدول( ۴-۸) نتایج آزمون t تک نمونه ای در خصوص اختلاف میانگین ها
۱۶۳
جدول(۴-۹) نتایج آزمون t تک نمونه ای در خصوص اختلاف میانگین ها
۱۶۴
جدول (۴-۱۰) نتایج آزمون فریدمن در خصوص گویه های نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی
۱۶۴
جدول ( ۴-۱۱) نتایج آزمون t مستقل در خصوص تفاوت نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس جنسیت
۱۶۵
جدول(۴- ۱۲) نتیجه آزمون باکس
۱۶۶
جدول(۴-۱۳) نتیجه آزمون لامبدا ویکز
۱۶۶
جدول(۴-۱۴ ) تجانس واریانس بین مؤلفه های نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس جنسیت
۱۶۷
جدول ( ۴-۱۵) در مورد تجانس واریانس نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس طبقات سن
۱۶۷
جدول( ۴-۱۶) نتایج آزمون تحلیل واریانس در خصوص تفاوت بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس طبقات سن
۱۶۸
جدول(۴- ۱۷) نتیجه آزمون باکس
۱۶۸
جدول(۴-۱۸) نتیجه آزمون لامبدا ویکز
۱۶۸
جدول(۴-۱۹ ) تجانس واریانس بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس طبقات سن
۱۶۹
جدول (۴-۲۰) نتایج آزمون t مستقل در خصوص تفاوت نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی بر اساس وضعیت کاری(علمی و اداری)
۱۷۰
جدول( ۴- ۲۱) نتیجه آزمون باکس
۱۷۰
جدول( ۴- ۲۲) نتیجه آزمون لامبدا ویکز
۱۷۱
جدول (۴-۲۳) تجانس واریانس بین نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی با توجه به وضعیت کاری(علمی و اداری)
۱۷۱
فهرست نمودارها
نمایه (۴-۱) درصدهای مربوط به جنسیت
۱۵۹
نمایه (۴-۲) درصدهای مربوط به مدارک تحصیلی
۱۶۰
نمایه (۴-۳) درصدهای مربوط به وضعیت استخدامی
۱۶۱
فهرست اشکال
شکل( ۳-۱) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت اس
۱۵۰
شکل( ۳-۲) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت معناداری
۱۵۱
شکل( ۳-۳) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت استاندارد
۱۵۴
شکل( ۳-۴) مدل مفهوم نقش آموزش عالی در توسعه فرهنگی در حالت معناداری
۱۵۵
فصل اول
کلیات پژوهش
-
- مقدمه
نظام آموزش عالی به عنوان یک سیستم عبارت است از مجموعه تلاش ها، فرصت ها،اقدام ها،امکانات و برنامه های هدفمند که برای شکوفا سازی توانمندی های بالقوه فرد در جامعه به صورت رسمی اجرا می شود که عمده ترین وظیفه اش آموزش جوانان و پرورش آن ها برای زندگی آینده است.هدف های نظام آموزش عالی را باید در چارچوب نیازها و ضرورت های زندگی فردی و گروهی انسان ها تدوین کرد.آموزش عالی بخش مهم و حائز اهمیتی است که دارای حوزه اثر گذاری بسیار وسیعی در دیگر نهادها و بخش های اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و سیاسی جامعه است:نظام آموزش عالی در همه جوامع از یک طرف با تربیت تخصصی افراد،مدیران و رهبران، جامعه را در بخش ها آماده میسازد، و از طرف دیگر با رشد توانایی ها، نبوغ و پتانسیل فکری انسان سبب توسعه مرزهای دانش بشری میگردد.بنابرین یکی از اهداف اولیه آموزش عالی را رشد و توسعه دانش،مهارت و نگرش ها و تواناییهای دانشجویان و تبدیل آنان به فراگیرانی می دانند که دائما نقاد و متفکر هستند(هاروی،۱۹۹۹).
از آن جا که در دنیای امروز دانشگاه یکی از نهادهای اصلی محسوب می شود،لذا عدم توجه به دانشگاه و رسالت های آن،تبعات زیانباری میتواند برای جامعه داشته باشد.زیرا جوامع نوین انباشته از مسائل و مشکلات پیچیده ای است که دانشگاه ها میتوانند در رفع و پیشگیری میزان قابل توجهی از آن ها کمک کنند.از طرف دیگر نگاه گذشته به مسئولیت دانشگاه،بیشتر آموزشی بوده است اما با رشد جوامع انسانی و به ویژه بعد از انقلاب صنعتی، هر روزه نیازها و خواسته های بشری افزوده تر و مطالبات متنوع تر گردیده است.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 11:41:00 ب.ظ ]
|