شاخصها

مقادیر

ضریب همبستگی پیرسون

.۰۱۵

سطح معناداری یک دامنه

.۷۰۰

به نظر می رسد با توجه به اولویتهای جامعه ایرانی و دغدغه های اقتصادی افراد، نمی توان انتظار داشت که آنان اولویتهای خود را ارزشهای فرامادی قرار دهند. به طوریکه به نظر می رسد حتی افرادی که گرایش به دموکراسی داشته اند اولویتهای توسعه ای کشور را مادی دانسته اند. در نتیجه این فرضیه پژوهش که بر اساس نظریه اینگلهارت طراحی شده بود، رد می شود.

  • رابطه گرایش به دموکراسی با میزان استفاده از رسانه

گرایش به دموکراسی با میزان استفاده از رسانه های داخلی
از آنجا که به نظر می رسد بین استفاده از رسانه داخلی و رسانه های خارجی تفاوت وجود داشته باشد. این پژوهش فرضیه اساسی رابطه بین گرایش به دموکراسی و میزان استفاده از رسانه را به دو فرضیه فرعی تقسیم نمود. تا تحلیل دقیق تری از آن به دست آورد.
به منظور آزمون فرضیه رابطه بین میزان استفاده از رسانه ها داخلی و گرایش به دموکراسی با عبارت «بین میزان استفاده از رسانه های داخلی و گرایش به دموکراسی رابطه معنادار مستقیم وجود دارد.» از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و نتایج تحقیق نشان داد که با توجه به سطح معنا داری۶۵. بین میزان استفاده از رسانه داخلی و گرایش به دموکراسی، رابطه معناداری وجود ندارد. بر این اساس فرضیه پژوهش رد می شود.
جدول شماره۶۷ : نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص فرضیه رسانه داخلی پژوهش

شاخصها

مقادیر

ضریب همبستگی پیرسون

-.۰۲۲

سطح معناداری یک دامنه

.۶۵

رابطه گرایش به دموکراسی با میزان استفاده از رسانه های خارجی
نتایج آزمون پیرسون برای فرضیه «بین میزان استفاده از رسانه های خارجی و گرایش به دموکراسی رابطه معناداری وجود دارد» نشان داد که بین میزان استفاده از رسانه های خارجی و گرایش به دموکراسی، رابطه معناداری به میزان ۲۸. وجود دارد به این معنی که هر چه میزان استفاده افراد از رسانه های خارجی بیشتر باشد میزان گرایش به دموکراسی نیز بیشتر است. بر اساس نتایج آزمون پیرسون فرضیه پژوهش پذیرفته می‌شود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول شماره ۶۸: نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص فرضیه رسانه های خارجی پژوهش

شاخصها

مقادیر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...