این پژوهش بر ارزش ویژه مشتری­مداری پرداخته و آن را برای یک هدف خاص توریستی به کار می برد. ابعاد ارزش ویژه برند شامل آگاهی،تصویر ذهنی، کیفیت و وفاداری را می شود، نتیجه پژوهش­ها نشان داد که رابطه مثبت و معنی داری در میان ۴ بعد ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری وجود دارد. این پژوهش در دو بازار در اسلوانی انجام شد و پژوهشگران نشان دادن که ابعاد برند در دو بعد متفاوت خواهند بود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱۳

۲۰۰۵

Rajh

تاثیر آمیخته های بازاریابی بر ارزش ویژه برند

در این پژوهش تاثیر قیمت،گستردگی فعالیت های ترفیعی بر روی ارزش ویژه برند بررسی شده است. نتیجه حاصل از پژوهش نشان می دهد که قیمت،گستردگی فعالیت های ترفیعی و تصویر فروشگاه بر ارزش برند تاثیر مثبت داشته است.

۱۴

۲۰۰۴

Beerli A., Martin J.D., & Quintana A. (2004)

مدل وفاداری مشتری در بازارهای بانکی خرده فروش

این مقاله نشان می دهد که درجه پیچیدگی در فرایند انتخاب بانک تاثیر معتدلی در روابط علی میان رضایت / هزینه های تعویض و وفاداری مشتری
ندارد.

  • مدل مفهومی زیر مدلی برگرفته از پژوهش سوئینی و سوایت ۲۰۰۸ است که در منطقه­ وسیعی از آمریکای شمالی در دو صنعت بانکداری و مخابرات صورت گرفته است، مدل ارائه شده در این پژوهش مدل جامع و کاملی شامل شش ساختار به شرح زیر است:

قابلیت اعتماد به برند، تعهد مستمر، تعهد وفاداری، رضایت، توصیه های کلامی، تمایل به تغییر بانک.
در مدل ارائه شده در این پژوهش ۳ بعد مختلف در نظر گرفته شده که در واقع نقطه قوت آن است. دلیل استفاده از این مدل نیز همین نکته است که در مدل­های قبلی ارائه شده، اولا پذیرش و علت یابی ارتباط کلی متغیر اعتماد برند با ارتباط مشتری آسان نیست و ثانیا متغیرهای ادراکی و رفتاری در مدل از یکدیگر جدا نشده­اند. ولی این مدل، تاثیر قابلیت اعتماد برند را بر متغیرهای ادراکی برند، هم­چنین تاثیر متغیرهای ادراکی را بر متغیرهای رفتاری بررسی می­­کند. در پایان به بررسی قابلیت اعتماد برند بر متغیرهای رفتاری می ­پردازد. این مدل تاثیر هم­زمان هر دو عامل مبتنی بر تجارب گذشته و آینده­گرا یعنی رضایت و تعهد را در نظرگرفته است. در بررسی انگیزه­ آینده­گرا نظریه­ مبادله اجتماعی، مفهوم “تعهد” به عوامل اجتماعی و روانی توجه دارد که این عوامل، فرد را به سمت رفتارها و شناخت­هایی پیش می­رانند. نقش مهم تعهد در روابط بازاریابی یعنی کاهش تمایل به تغییر، افزایش خرید و بهبود درخواست­های مطلوب آینده مثل وفاداری.
نمایشگر۳-۲ مدل مفهومی پژوهش
H7
H8
H9
H4
H5
H3
H1
H2
خلاصه برند متغیرهای ادراکی برند تمایلات رفتاری
قابلیت اعتماد برند
تخصص
اعتماد
تعهد وفاداری
رضایت
تعهد مستمر
توصیه های کلامی(تبلیغ)
تمایل به تغییر بانک
H6
سویینی و سوایت، ۲۰۰۸
۱-۳٫ مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...