مصرفکننده خرده فروش میدان دار باغدار :مسیر شماره (۱)
مصرفکننده خرده فروش حق العملکار باغدار :مسیر شماره (۲)
مصرفکننده خرده فروش سلف خر باغدار :مسیر شماره (۳)
مصرفکننده عمده فروش باغدار :مسیر شماره (۴)
مصرفکننده خرده فروش باغدار :مسیر شماره (۵)
مصرفکننده باغدار :مسیر شماره (۶)
♦- محاسبات شاخصهای مختلف بازاریابی محصولات پرتقال در تعامل با مسیرهای مختلف فروش :
*میانگین قیمت خالص دریافتی باغداربرای کل پرتقال در شهرستان ۵۵۱۸ ریال برآورد شده است، بیشترین مقدار آن (۹۸۳۰ ریال) در حالتی است که مسیر فروش مستقیم به خرده فروشی و مصرف کننده انتخاب میشود و کمترین مقدارآن (۳۹۴۶ ریال) مربوط به حالتی است که محصول به سلف خر فروخته میشود، در بین محصولات نیز بالاترین مقدار مربوط به تولیدکننده پرتقال تامسون میباشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

*بطورمتوسط حاشیه خرده فروشی وحاشیه عمده فروشی یک کیلوگرم پرتقال درشهرستان محمودآباد به ترتیب۴۲۹۱ و۲۹۰۵ ریال و بیشترین مقدار حاشیه خرده فروشی درحالت فروش محصول به میداندار، و بیشترین مقدار حاشیه عمده فروشی در مسیر فروش مستقیم به خرده فروشی است. حاشیه عمده وخرده فروشی در مسیرهای موجود برای پرتقال تامسون ناول ۴۵۹۸ و۴۸۲۸ ریال محاسبه شده است.
*میزان ضایعات فرایند بازاریابی پرتقال در استان ۳۶ درصد محاسبه شده که ۸/۳۰ درصدآن مربط به انجام عملیات مختلف بازاریابی، و ۲/۵ درصد آن ضایعات مسیر فروش می باشد.
*متوسط حاشیه بازاریابی و سود خالص بازار برای یک کیلوگرم محصول پرتقال در این مطالعه به ترتیب ۵۱۳۲ و ۴۵۲۳ ریال، و برای رقم تامسون ناول به ترتیب ۵۴۴۸ و ۴۷۹۰ ریال برآورد شده است.
*ضریب هزینه بازاریابی۴۶/۵۴ درصد محاسبهگردیدکه نشان دهنده سهم عوامل بازاریابی در قیمت نهایی پرتقال است. این ضریب نشان میدهد حاشیه بازاریابی۴/۵۴ درصد از قیمت پرداختی مصرفکننده است.
* میانگین ضریب هزینه بازاریابی عمده فروشی پرتقال در این مطالعه ۷/۲۶ درصد برآورد شده است، این نشان می دهد نزدیک به ۲۷ درصد از قیمتی که مصرف کننده برای هر کیلو محصول مرکبات پرداخت میکند عاید عمده فروشی میگردد.
*سهم خرده فروش از قیمت نهایی در این مطالعه برای کل پرتقال ۳۳/۳۳ درصد و برای پرتقال تامسون و ارقام بذری دیررس در مسیرهای بازاریابی مختلف به ترتیب ۷۳/۳۹ و ۳۴/۴۴ درصد بوده است.
*سهم باغداراز قیمت نهایی محصول پرتقال در سال ۹۱ در شهرستان محمودآباد ۶۲/۴۰ درصد محاسبه شده است. بیشترین مقداراین شاخص در مسیر فروش مستقیم به خرده فروشی(۲۶/۴۵ درصد) می باشد.
* سهم باغداراز قیمت نهایی که مصرفکننده پرداخت میکند در پرتقال تامسون (۲۵/۴۰) نسبت به ارقام بذری دیررس (۴۲/۳۷) بیشتر است.
*راندمان بازاریابی برای پرتقال شهرستان محمودآباد در این مطالعه ۶۶/۹ درصد بدست آمده است، بیشترین راندمان بازاریابی در مسیر فروش مستقیم به خرده فروشی و مصرف کننده بوده است و این شاخص در پرتقال تامسون از ارقام بذری بیشتر است. نسبت هزینه خدمات بازاریابی به ارزش افزوده سیستم بازاریابی که به صورت راندمان بازاریابی بیان می شود برای رقم تامسون ناول در شهرستان ۰۱/۱۰ درصد محاسبه شده است.
۴-۲-۳-۱-قیمت، هزینه و سود خالص بازاریابی
درجدول۴-۲۸ قیمت تولیدکننده، هزینه وسودحاصل ازتولید انواع پرتقال نشان داده شده است. براساس این جدول، میزان سود دریافتی هرباغدار در ازای تولید یک کیلوگرم پرتقال به ریال میباشد.
جدول شماره۴-۲۸-سود خالص تولیدکننده برای هرکیلوگرم پرتقال در سال ۱۳۹۱

عنوان

مبلغ(ریال)

میانگین قیمت تولید کننده

۶۲۰۰

کل هزینه خدمات بازاریابی
– هزینه بسته بندی و درجه بندی
– هزینه حمل و نقل
– هزینه انبارداری
-سایر هزینه ها (چیدن محصول، ضدعفونی، شستشو، تخلیه و بارگیری و…)

۱۵۰۰
۳۵۰
۲۵۰
۳۰۰
۶۰۰

سود خالص

۴۵۲۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...