قابلیت اولویت بندی سفارشات
امکان کنسل کردن سفارش
بررسی وضعیت موجودی انبار (محصول)
پرداخت هزینه سفارشات

مدیریت محصول درخواستی مشتری

صدور صورتحساب
پرداخت آنلاین
بررسی وضعیت پرداخت صورتحساب

مدیریت هزینه ی سفارشات اجرا شده

  • بررسی وضعیت تحویل محصول به مشتری

مدیریت تحویل سفارشات اجرا شده به مشتریان

بررسی نوع پیغام های دریافتی
بررسی وضعیت رفع مشکل مشتریان

پشتیبانی مشتریان

بعد از به کارگیری تکنیک های سرویس – هدف و تجزیه دامنه، حوزه های اصلی سیستم اطلاعاتی مشخص شد. این دامنه ها در واقع سرویس های دانه درشتی هستند که ماژول های اصلی سیستم اطلاعاتی را تشکیل می دهند. با تجزیه این دامنه ها، زیر سیستم های (سرویس های دانه ریز) سیستم مورد نظر استخراج می گردد. این سرویس های دانه ریز، با توجه به رویکردهای کنترلی که در معماری سرویس گرا مورد استفاده قرار می گیرند، با هم تعامل دارند و هر کدام نیازمندی خاصی را پوشش می دهند.
هدف از تجزیه دامنه، تقسیم بندی در طراحی سیستم اطلاعاتی سرویس گرا از دید نواحی عملیاتی و بدین ترتیب استخراج فرآیندهای هر یک از زیر سیستم های سازنده است. همانطور که می دانیم، یک دید پویا از یک سازمان، در فرایندهای کسب و کارش منعکس شده است. در ادامه سلسله مراتب فرآیندهای سیستم اطلاعاتی سرویس گرا را نشان می دهیم.
۳-۵-۲ روند جریان اطلاعات در سیستم اطلاعاتی سرویس گرا
در ادامه برای طراحی این سیستم اطلاعاتی سرویس گرا، ترتیب اجرای این اهداف و زیر اهداف به همراه روند جریان اطلاعات در این تعاملات و ذخیره سازی آن ها و همچنین سرویس های قابل استخراج، به واسطه فلوچارت هایی با ذکر جزئیات کامل نمایش داده شده اند. این فلوچارت ها عبارتند از :

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

روند جریان ورود مشتری به سیستم اطلاعاتی و ثبت اطلاعات مشتری
روند جریان اطلاعات نظارت واحد تدارکات بر موجودی انبار (مواد اولیه)
روند جریان اطلاعات درخواست قطعه از انبار
روند جریان اطلاعات اجرای محصول درخواستی
روند جریان اطلاعات پرداخت توسط مشتری
روند جریان اطلاعات تحویل سفارش به مشتری
روند جریان اطلاعات پشتیبانی مشتری
یکی از ویژگی های سرویس ها در معماری سرویس گرا، دانه دانه بودن آنهاست. بدین صورت که پیچیدگی فرآیندهای کسب و کار، که توسط سرویس ها فرآهم شده است، ممکن است در یک مقیاس تغییر کند. همان طور که در فلوچارت ها نشان داده می شود، یک سرویس ممکن است، یک یا چند فرایند کوچک را مشخص کند (یعنی فعالیت های تکراری در میان فرآیندها، و جایی که هر درخواست یک عملیات ساده را اجرا می کند) که در این صورت سرویس دانه ریز است. این نوع از سرویس ها اگر خوب طراحی شده باشند، اغلب قابل استفاده مجدد خواهند بود. همچنین ممکن است که این سرویس ها فضای عملیاتی بزرگتری را پوشش دهند (یعنی هنگامی که یک فرایند مهم فرآهم شود، و یا هنگامیکه پنهان کردن پیچیدگی های پیاده سازی این فرآیندها حائز اهمیت باشد)، که سرویس دانه درشت می باشد. در واقع سرویس های دانه درشت، اغلب ترکیبی از دو یا چند سرویس ریز دانه می باشد. در این جا سرویس های دانه درشت با دایره، و سرویس های دانه ریز با بیضی نمایش داده شده اند.
کارمندان و کارکنان سازمان و مشتری، از جمله کاربران درگیر در این سیستم اطلاعاتی می باشند.
در طراحی این سیستم روال کار به این صورت است که ابتدا سازمان به واسطه موجودی های سازمانی، که مسئول تعامل با کاربران هستند مثل وب، کال سنترها، ایمیل و …، اقدام به جمع آوری اطلاعات آن ها می کنند. با دریافت این اطلاعات، سیستم با خواندن اطلاعات از data store، اقدام به بررسی هویت کاربران و مشتریان می کند. در صورتی که کاربری جدید باشد، باید پس از ورود اطلاعات و بررسی صحت آن، پروفایلی برای آن کاربر ایجاد شده و اطلاعاتش در data store ذخیره گردد. بعد از ثبت این اطلاعات، نام کاربری و رمز عبور برای کاربر مربوطه ارسال می شود. چنانچه کاربر جدید نباشد و در وارد کردن نام کاربری و رمز عبور مشکل وجود نداشته باشد، وارد سیستم شده و اطلاعات او نمایش داده می شود. همچنین، در صورتی که کاربری رمز عبور خود را فراموش کرده باشد، با بهره گرفتن از امکاناتی از قبیل سئوالاتی به رمز عبورش دسترسی پیدا کرده و وارد سیستم می شود.
سرویس های login کردن، ثبت اطلاعات او در سیستم و رفع مشکل فراموش کردن رمز عبور سرویس های ریز دانه ای می باشند که به همراه یکدیگر، بخش بزرگتری از منطق اتوماسیون حرفه، یعنی سرویس دانه درشت احراز هویت و مدیریت ثبت اطلاعات را تشکیل می دهند. سرویس های قابل استخراج و روند جریان ورود مشتری به سیستم اطلاعاتی در شکل نشان داده شده است.

شکل ۳-۳ فلوچارت روند جریان اطلاعات ورود کاربر به سیستم اطلاعاتی و ثبت اطلاعات کاربر
Receive beginning message;
While (true)
{
COMMUNICATION andLOG IN Customer to system;
WHETHER the customer is new?

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...