۴

نداشتن روحیه تحمل مخاطره و تعارض

۰٫۱۹

جدول ‏(۵ ـ ۶) درجه اهمیت شاخص های عوامل رفتاری

رتبه

عنوان شاخص

درجه اهمیت

۱

کمبود تجربه مدیران و نبودن نظام شایسته سالاری مناسب در انتصابات مدیران و کارکنان

۰٫۲۳

۲

عدم برنامه ریزی و کنترل

۰٫۲۲

۳

عدم وجود اجبار و الزام به استفاده از اطلاعات حسابداری مدیریت

۰٫۲۱

۴

عدم گرایش به روحیه همبستگی گروهی

۰٫۱۹

۵

عدم توجه به ایجاد سیستم‌‌های انگیزش رفتاری، تشویق، تنبیه

۰٫۱۷

۵ ـ ۲ ـ ۶ پاسخ به سؤال اصلی تحقیق
با توجه به سؤالات فرعی تحقیق و پاسخ های مطرح شده، سؤال اصلی تحقیق به شرح زیر عنوان شده است:
موانع بکارگیری اطلاعات حسابداری کافی بر تصمیم گیری از دیدگاه مدیران بانک تجارت کدامند ؟ اولویت بندی و درجه اهمیت عوامل چگونه است؟
نتیجه ی اجرای تحقیق این گونه بوده است: از آن جا که جامعه و نمونه ی آماری بر هم منطبق و در نتیجه آمار استنباطی موضوعیت نداشته است، بخش اول سؤال یعنی موانع بکارگیری اطلاعات حسابداری کافی بر تصمیم گیری از دیدگاه مدیران بانک تجارت استان چهارمحال و بختیاری و شاخص های مربوط به هر یک از آن ها با بهره گرفتن از مبانی نظری، ادبیات و جدول جمع بندی سوابق تحقیق، تعریف شده و در این راستا موانع در قالب سه دسته موانع فنی (مربوط به مدیران و کارکنان) موانع فرهنگی و موانع رفتاری، مشخص و شاخص های هر یک از آن ها نیز مطابق توضیحات سؤالات فرعی اول تا سوم تحقیق تشریح گردید.
به منظور بررسی بخش دوم سؤال با بهره گرفتن از روش تحلیل فرایند سلسله مراتبی فازی (FAHP)، درجه اهمیت و رتبه هر یک از آن ها مشخص گردید که بر این اساس اهمیت عوامل فنی از عوامل فرهنگی و رفتاری بیشتر و عوامل فرهنگی نیز در مقایسه با عوامل رفتاری از اهمیت بیشتری برخوردار بوده است. نتایج روش مذکور نشان داده است عوامل فنی با وزن ۰٫۴۴ در اولویت اول، عوامل فرهنگی با وزن ۳/۰ در اولویت دوم و عوامل رفتاری با وزن ۲۶/۰ در اولویت سوم تأثیرگذاری بر عدم بکارگیری اطلاعات حسابداری کافی بر تصمیم گیری قرار داشته اند. با همین روش، شاخص های هر یک از عوامل نیز مشخص و مطابق جداول ‏(۵ ـ ۴) ، ‏(۵ ـ ۵) و ‏(۵ ـ ۶) ارائه شده است.
۵ ـ ۳ مقایسه با نتایج تحقیقات مشابه
آقای دکتر قدرت‌اله طالب‌نیا و هما رستمی به بررسی عوامل مؤثر بر عدم استفاده مدیران در تصمیم‌گیری از اطلاعات حسابداری مدیریت در شرکت‌های مجموعه تحقیقات مهندسی جهاد پرداخته اند. از نظر آن ها نبود شاخص‌های فنی برای مدیران و کارکنان، نبود شاخص‌های رفتاری و نبود شاخص‌های فرهنگی را از جمله عوامل تأثیر‌گذار بر عدم استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری مدیریت بوده و چنین نتیجه گیری نموده اند که شاخص‌های رفتاری بیش از شاخص‌های فرهنگی و شاخص‌های فرهنگی بیشتر از شاخص‌های فنی در عدم استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری تأثیر‌گذار بوده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

عمده ترین دلایل تفاوت تحقیق حاضر با پژوهش انجام شده در روش استنتاج و گردآوری داده ها بوده است به طوری که در آن فرضیات تحقیق به وسیله آزمون‌های T و کای دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و همچنین به منظور رتبه بندی فرضیات از تحلیل واریانس فریدمن و جهت اولویت بندی شاخص‌ها از آزمون ویلکاکسون استفاده شده بود.
۵ ـ ۴ نتیجه گیری
۵ ـ ۴ ـ ۱ نتایج مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...