دانلود پایان نامه و مقاله | ۳-۵- ابزار جمع آوری اطلاعات – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
۲- ۵ – ﻣﺪل ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ ﭘﮋوﻫﺶ
اﺑﻌﺎد ﮐﯿﻔﯿﺖ زﻧﺪﮔﯽ ﮐﺎری ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﺪل واﻟﺘﻮن ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺪه و اﺑﻌﺎد ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮی از ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ و ﭘﺸﺘﻮاﻧﻪ ﻧﻈﺮی ﭘﮋوﻫﺶ اﺳﺘﺨﺮاج ﺷﺪه اﺳﺖ.
پرداخت منصفانه وکافی
محیط کار ایمن و بهداشتی
تامین فرصت رشد
قانون گرایی در سازمان
وابستگی اجتماعی زندگی کاری
فضای کلی زندگی
یکپارچگی وانسجام اجتماعی در سازمان
توسعه قابلیت های انسانی
کیفیت
زندگی کاری
ﺟﺬب، ﺣﻔظ، ﮔﺴﺘﺮش رواﺑﻂ ﺑﺎ ﻣﺸﺘﺮی
زﯾﺮ ﺳﺎﺧﺘﺎری
ﻣﺸﺘﺮی ﮔﺮاﯾﯽ
مدیریت ارتباط با مشتری
مدل مفهومی پژوهش
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
۳-۱- مقدمه
هدف از انتخاب روش تحقیق این است که پژوهشگر مشخص نماید چه روشی را به کار گیرد تا او را هر چه دقیقتر و آسان تر در دستیابی به پاسخ های احتمالی یاری نماید . نوع روش تحقیقی که انتخاب می شود بستگی به اهداف و ماهیت موضوع مورد مطالعه و همچنین امکانات و منابع در دسترس دارد .بنابرین بعد از مشخص شدن ماهیت موضوع مورد مطالعه، هدف ها و قلمرو، روش تحقیق انتخاب می شود. روش تحقیق مجموعه ای از قواعد، ابزارها و راهی معتبر و نظام یافته برای بررسی واقعیت ها و کشف مجهولات و دستیابی به راه حل مشکلات است (خاکی، ۱۳۸۲).
در این فصل پس از مقدمه به بیان روش تحقیق، جامعه آماری، حجم نمونه، ابزار تحقیق، روایی و پایایی پرسشنامه، روش جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، متغیرهای تحقیق، و معرفی نرم افزارآماری پرداخته می شود.
۳-۲- روش پژوهش
پژوهشگر پس از تهیه و تنظیم موضوع تحقیق باید در فکر انتخاب روش تحقیق باشد. هدف از انتخاب روش تحقیق این است که مشخص نماییم برای بررسی موضوعی خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش و شیوه ای را اتخاذ کند تا هر چه دقیقتر و سریعتر به پرسش یا پرسش های تحقیق مورد نظر دست یابد.دستیابی به هدف های علمی یا شناخت علمی میسر نخواهد بود مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرد. به عبارت دیگر تحقیق از حیث روش است که اعتبار مییابد نه موضوع تحقیق (خاکی، ۱۳۸۲) به طور کلی روش های تحقیق در علوم رفتاری را میتوان با توجه به دو ملاک: الف- هدف تحقیق، ب- نحوه گردآوری داده ها تقسیم کرد.تحقیقات علمی بر اساس هدف تحقیق به سه دسته تقسیم می شود :
-
- بنیادی
-
- کاربردی
- تحقیق توسعه ای.
تحقیقات علمی را بر اساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیازطرح تحقیق میتوان به دسته های زیر تقسیم کرد:
-
- تحقیق توصیفی (غیرآزمایشی)
- تحقیق آزمایشی.
این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی -پیمایشی است.
۳-۳ جامعه آماری
جامعه آماری به مجموعه افراد، اشیاء و یا به طور کلی پدیده هایی اطلاق می شود که محقق می تواند نتیجه مطالعه خود را به کلیه آن ها تعمیم دهد و آحاد جامعه آماری دارای ویژگی های مشترکی هستند که آن ها را از سایر پدیدههای خارج از قلمرو جامعه آماری مشخص میسازد، این ویژگی ها را صفت مشترک جامعه آماری میگویند(متانی، ۱۳۸۶)
جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارمندان شعب بانک ملی وملت شهرستان کاشان است.
۳-۴- نمونه آماری
نمونه عبارت است از تعدادی از افراد جامعه که صفات آن ها با صفات جامعه مشابهت داشته، معرف جامعه بوده و از تجانس و همگنی با افراد جامعه برخوردار باشد . لذا محقق برای گردآوری داده ها جهت تصمیم گیری در خصوص فرضیات تحقیق و عدم امکان مراجعه به تمام افراد جامعه آماری اقدام به نمونه گیری کرده و سپس نتایج حاصله را با سطح اطمینان۹۹ درصد به جامعه تعمیم خواهدداد. بر ایناساس محقق راه نمونه گیری را انتخاب میکند.
تعیین حجم نمونه یکی از اساسی ترین و مشکل ترین گامهای هر تحقیق میدانی بوده و دقت در تعیین حجم نمونه متضمن صحت تعمیم و نتیجه گیری میباشد. (آذر و مؤمنی،۳۸۰۱)
برای به دست آوردن حجم نمونه در این تحقیق از فرمول کوکران که در شکل ۳-۱ آمده است ، استفاده شده است و حجم نمونه ۳۰۰ نفر تعیین شد که به طور برابر برای هر بانک ۱۵۰نفر در نظر گرفته شد و سپس با بهره گرفتن از روش نمونه گیری اتفاقی ( تصادفی ساده) جمع آوری اطلاعات به صورت فیزیکی صورت گرفت .
شکل ۳-۱- فرمول کوکران
۳-۵- ابزار جمع آوری اطلاعات
پرسشنامه [۵۷]یکی از ابزارهای رایج تحقیق و روشی مستقیم برای کسب داده های تحقیق است . پرسشنامه مجموعه ای از سوال ها (گویه ها[۵۸] ) است که محقق برای آزمودن هر فرضیه طراحی کرده و پاسخ دهنده با ملاحظهی آن ها پاسخ های لازم را ار ائه خواهد داد . این پاسخ ها، داده مورد نیاز پژوهش را تشکیل میدهند. سؤالهای پرسشنامه را نوعی محرک – پاسخ میتوان محسوب کرد . از طریق سؤال های پرسشنامه میتوان دانش، علایق، نگرش و عقاید فرد را مورد ارزیابی قرارداد، به تجربیات قبلی وی پی برده و به آنچه در حال حاضر انجام میدهد آگاهی یافت . باید توجه داشت که در برخی فرهنگ ها با توجه به شرایط اجتماعی، پرسشنامه نمیتواند داده ها را با دقت لازم، همانند یک مصاحبه ی عمیق، به دست دهد . بنابرین برای بالا بردن دقت داده های گردآوری شده توصیه می شود که تکمیل پرسشنامه همراه با سایر ابزارهای گردآوری داده ها صورت گیرد . در غیر این صورت باید داده های حاصله را با قید احتیاط به کار برد.
در این تحقیق از پرسشنامه بسته استفاده شده است و در سوالات پرسشنامه که برای سنجش متغیرهای اصلی مورد استفاده قرار گرفته از مقیاس پنج گزینه ای لیکرت استفاده شده است که پرسشنامه کیفیت زندگی کاری شامل ۵ طیف خیلی زیاد ، زیاد ، تا حدی ،کم ،خیلی کم میباشد و پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری شامل ۵ طیف کاملا مخالف،مخالف،تاحدی،موافق،کاملا موافق میباشد.
پرسشنامه مذکور شامل ۲ بخش عمده میباشد :
۱٫ نامه همراه : در این قسمت با معرفی موضوع پژوهش، هدف از گردآوری داده ها به وسیله پرسشنامه و ضرورت و اهمیت همکاری پاسخ دهنده بیان شده است. برای این منظور بر محرمانه بودن داده های حاصل از پرسشنامه تأکید شده تا پاسخ دهنده گان بدون نگرانی پاسخ سوالات را ارائه دهند.
۲٫ سوال های (گویه های) پرسشنامه : این بخش از پرسشنامه شامل ۲ قسمت است:
الف) سوالات عمومی: این بخش از پرسشنامه مرتبط با ویژگی های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان (شامل جنسیت، وضعیت تاهل، سن و تحصیلات وسابقه کار ) میباشد.
ب) سوالات مرتبط با متغیرهای تحقیق : این بخش از پرسشنا مه متغیرهای تحقیق(مدیریت زمان و عملکرد کارکنان ) را اندازه گیری میکند. متغیرها و سوالات مربوطه در جدول ۳-۲ آمده است.
جدول ۳- ۱ ترکیب سوالات پرسشنامه
متغیر ها
ابعاد متغیر ها
شماره سوالات
مدیریت کیفیت زندگی کاری
ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ و ﮐﺎﻓﯽ
۳-۱
محیط ﮐﺎر اﯾﻤﻦ و ﺑﻬﺪاﺷﺘﯽ
۶-۴
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 11:58:00 ب.ظ ]
|