۲-۳-۴٫ تأثیر تمرینات مقاومتی بر حجم عضلانی
در پژوهشی که در سال ۱۹۹۸ توسط فلیپ و همکاران[۵۶] با هدف مقایسه افزایش قدرت و توده­ی عضلانی در طی تمرین مقاومتی بر روی بیست و نه زن جوان، دو بار در هفته به مدت ۲۰ هفته انجام شد، نشان داده شد که تمرین با تمرین‌های پیچیده (پرس سینه و پا) باعث به تأخیر افتادن در هیپرتروفی عضله در مقایسه با زمانی که تمرین پیچیدگی کمتری (پشت بازو) دارد. و این ممکن است به دلیل تطابق عصبی طولانی مدت در هنگام تمرین با تمرینات پیچیده است (۱۲۱). نتایج برخی از این پژوهش‌ها در جدول (۲-۴) آمده است.
جدول ۲-۴٫ مطالعات انجام شده بر محیط بازو پس از تمرینات مقاومتی

نویسندگان ­و­ سال انتشار

تعداد آزمودنی­ها

دامنهسنی(سال)

نوع تمرینات

رابطه بین تمرینات ورزشی و محیط بازو

اراضی و همکاران (۲۰۱۰)(۳۲)

مردان با فعالیت مشابه

۲/۱±۷/۴۹

مقاومتی متوسط
۸ هفته (۸ تا ۱۵ RM)

افزایش دور بازو، افزایش قدرت عضلانی

میرزایی و همکاران
(۱۳۸۹) (۲۲)

۲۱ مرد تمرین کرده

مقاومتی بیشینه
۶ هفته (۵۵ تا ۷۵ درصد از (۱RM)

دور بازو بدون تغییر، افزایش قدرت عضلانی

نتیجه گیری: به طور خلاصه می­توان نتیجه گرفت که بیشترین پژوهش­های صورت‌گرفته، روی افراد سالم انجام شده است. بازیکنان والیبال نشسته کمتر از تمرینات مقاومتی بهره برده­اند. تمرین مقاومتی علاوه بر این‌که روش مؤثری در افزایش آمادگی عضلانی است (۱۵۰)، فواید بسیاری را در ارتباط با سلامتی از جمله: افزایش توده استخوانی، کاهش فشار خون، افزایش سطح مقطعی عرضی بافت پیوندی و عضله دارد(۱۵۰). تمرین مقاومتی نوعی از ورزش عمومی است که توسط سازمان ملی سلامتی مانند کاج طب ورزشی (ACSM) و انجمن قلب آمریکا، (AHA) برای بسیاری از افراد شامل نوجوانان، بزرگسالان سالم، افراد مسن و افراد بیمار (افرادی با بیماری قلبی و عصبی عضلانی) توصیه شده است (۳۰).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

اثربخشی برنامه­ی تمرین مقاومتی برای دستیابی به نتایج مطلوب به چندین متغییر حاد تمرینی وابسته است (۱۱). این متغیرها عبارتند از:

  • شدت(بار)
  • نوع عمل عضلانی
  • نوع تجهیزات مورد استفاده (وزنه­های آزاد در برابر دستگاه)
  • انتخاب حرکت و ساختار جلسه تمرین (تعداد گرو­ه‌های عضلانی تمرین کرده)
  • فاصله‌های استراحتی
  • مدت تکرارها و تناوب تمرینی.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...