کیفیت محصولات
نرخ بازگشت دارایی
حاشیه سود خالص
نرخ بازگشت سرمایه
رابطه و وابستگی
اطلاعات
زیرساختار
تقاضا
تأمین
شکل ۱۲-۲ مدل مفهومی ریسک زنجیره تأمین
(منبع: رجب زاده و همکاران، ۱۳۸۹)
صادقی مقدم و همکاران (۱۳۸۸)، با بکارگیری الگوریتم ژنتیک به برنامه­ ریزی یکپارچه تأمین، تولید و توزیع زنجیره تأمین اقدام کرده ­اند.. آنان پس از بررسی مدل­های گوناگون ارائه شده در خصوص جریان مواد در زنجیره تأمین با رویکردی یکپارچه به مدل­سازی جریان مواد در طول زنجیره تأمین در بخش­های تأمین، تولید و توزیع در کارخانه کاچیران پرداخته­اند.
کریمی دستجردی و همکاران (۱۳۸۸)، طی تحقیقی به توسعه و تبیین یک پیکربندی برای طبقه ­بندی زنجیره­های تأمین با بهره گرفتن از رویکرد منبع محور (رویکرد انتخاب استراتژیک مایلز و اسنو[۴۷] (۱۹۷۸)) و فرآیندهای مدیریت زنجیره تأمین در صنعت خودرو پرداخته­اند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

رحمان سرشت و افسر (۱۳۸۷)، در مطالعات خود به این نتیجه رسیده ­اند که تسهیم اطلاعات با استراتژی­ های رقابتی زنجیره تأمین رابطه مستقیم و معنا­داری داشته و استراتژی­ های رقابتی زنجیره تأمین نیز رابطه مستقیم و معنا­داری بر عملکرد زنجیره تأمین دارند.
میر غفوری (۱۳۸۲)، یک ساختار سه سطحی شامل سطوح استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی را برای زنجیره عرضه مجتمع صنایع لاستیک سازی یزد طراحی نموده است. وی در سطح استراتژیک از تحلیل سلسه مراتبی با رویکرد فازی، در سطح تاکتیکی از برنامه­ ریزی چند هدفه فازی و در سطح عملیاتی از برنامه­ ریزی خطی استفاده نموده است.
جدول ۲-۲: خلاصه مطالعات خارجی

نتیجه گیری
جامعه آماری
عنوان پژوهش
محققان-سال

امکان توضیح واریانس عملکرد توسط متغیرهای مشتری مداری، جهتگیری رقبا و هماهنگی درون کارکردی، اثر مثبت و معنادار مشتری­مداری و هماهنگی درون کارکردی بر عملکرد و اثر جهت­گیری رقبا معنادار نیست ولی رابطه مثبتی با عملکرد دارد.

مدیران ارشد، میانی و نیز مدیران اجرایی در بخش بازاریابی در شش دفتر مرکزی شرکت تاکافول مالزی

جهتگیری بازار و عملکرد: مطالعه ای در خصوص عملکرد شرکت تاکافول مالزی

داؤد و همکاران (۲۰۱۳)

یکپارچه­سازی داخلی، یکپارچه­سازی خارجی را بهبود می­بخشد و این که یکپارچه­سازی داخلی و خارجی به صورت مستقیم و غیر مستقیم عملکرد شرکت را افزایش می­دهد. به علاوه، اثرات واسطه­ای جزئی و کامل در میان SCI و عملکرد شرکت شناسایی گردیده است.

۶۱۷ شرکت چینی

تأثیر یکپارچه­سازی زنجیره­ تأمین بر عملکرد شرکت: از منظر قابلیت سازمانی

هئو (۲۰۱۲)

اثر معنادار یکپارچه­سازی تدارکات بر عملکرد عملیاتی و روابط بلندمدت تأمین­کننده اثرات مستقیم و غیرمستقیم معناداری بر عملکرد دارد

۲۳۲ شرکت استرالیایی

یکپارچه­سازی زنجیره­ تأمین و عملکرد: اثرات بلند مدت روابط، به اشتراک­گذاری و فناوری اطلاعات و یکپارچه­سازی تدارکات

پراژوگو و اولهاقر (۲۰۱۲)

صرف نظر از سطح پیچیدگی تأمین، آنها هیچ گونه تأثیری بر هزینه ندارند. در حالی که ارتباطات غیر ساختاری به بهبود عملکرد خدمات کمک می­ کنند، ارتباطات ساختارمند منجر به افزایش هزینه­ها می­گردند

یکپارچه­سازی زنجیره­ تأمین و عملکرد: اثر تعدیل­گری پیچیدگی تأمین

یکپارچه­سازی زنجیره­ تأمین و عملکرد: اثر تعدیل­گری پیچیدگی تأمین

جیمنز و همکاران (۲۰۱۱)

جهت­گیری بازار اثر معناداری بر عملکرد شرکت ندارد. تعامل و تأثیر متقابل میان جهت­گیری بازار و تأثیر زیر مجموعه­ بازاریابی، مثبت و معنادار است

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...