مقدار t

درجه آزادی

Sig

۱۵۴

۲.۵۶۴۹

.۷۶۶۳۳

-۷.۰۴۵

۱۵۳

۰.۰۰۰

جدول (۴-۳-۴) نشان میدهد که در سطح معناداری (p<0/05) و مقدار (-۷.۰۴۵ T=) و میانگین ۵۶/۲ فرضیه تایید می گردد. بنابراین ظرفیت برنامه ریزی بر موفقیت برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی تاثیر دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فرضیه پنجم: ظرفیت تغییر بر موفقیت برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی تاثیر دارد.
جدول( ۴-۳-۵) خلاصه نتایج آزمون t تک نمونه ای فرضیه پنجم تحقیق

فرضیه پنجم

تعداد

میانگین

انحراف معیار

مقدار t

درجه آزادی

Sig

۱۵۴

۲.۵۷۱۴

.۸۴۶۸۱

-۶.۲۸۱

۱۵۳

۰.۰۰۰

جدول (۴-۳-۵) نشان میدهد که در سطح معناداری (p<0/05) و مقدار (-۶.۲۸۱ T=) و میانگین ۵۷/۲ فرضیه تایید می گردد بنابراین ظرفیت تغییر بر موفقیت برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات و سیستم‌های اطلاعاتی تاثیر دارد.
آزمون فریدمن برای عوامل موثر بر موفقیت برنامه ریزی سیستم های های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات
به منظور بررسی یکسان بودن یا متفاوت بودن متغیر های پژوهش در جامعه مورد مطالعه از آزمون تحلیل واریانس استفاده میشود. نتایج این آزمون دارای دو خروجی است. جدول۴-۳-۶ خروجی اول را نشان میدهد و مشخص میسازد اهمیت عوامل یا متغیرهای مستقل مورد بررسی، از نظر پاسخ دهندگان یکسان نبوده است زیرا سطح معنی داری از ۰۵/. کمتر است لذا رتبه میانگین ابعاد با هم برابر نیست. در خروجی دوم، میانگین رتبه این عوامل نشان داده شده است. با توجه به معنی دار بودن تفاوت رتبه ها، می توان ادعا کرد که هرچه میزان رتبه میانگین بیشتر باشد اهمیت عامل بیشتر است و مطابق باجدول۴-۳-۷: البته بایستی توجه داشت آزمون فریدمن تنها میتواند به بررسی یکسان بودن رتبه ها بپردازد و اولویت بندی و رتبه بندی آنها براساس نتایج آزمون فریدمن صرفاً حالتی توصیفی دارد.
جدول۴-۳-۶ نتایج آزمون فریدمن برای عوامل موثر برموفقیت برنامه ریزی سیستم های های اطلاعاتی و
فناوری اطلاعات

کای دو محاسبه شده

درجه آزادی

سطح معنی داری

نتیجه آزمون

۱۲.۷۲۰

۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...