نمودار شماره ۴-۲ ، نمودار P-P Plot مانده ها

اگر تمام نقاط نمودار روی نیمساز ربع اول باشند، آن گاه داده ها کاملاً از توزیع نرمال پیروی می کنند. نمودار فوق نشان می دهد که مانده ها تقریباً توزیع نرمال دارند.
نمودار شماره ۴-۲ ، نمودار Q-Q Plot مانده ها

اگر تمام نقاط نمودار روی یک خط راست باشند، آن گاه داده ها کاملاً از توزیع نرمال پیروی می کنند.
نمودار فوق نشان می دهد که مانده ها تقریباً توزیع نرمال دارند.
برای بررسی این پیش شرط که میانگین مانده ها صفر است، از آزمون میانگین یک جامعه استفاده می گردد. بر این اساس فرضیه آماری بدین صورت خواهد بود :

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

میانگین مانده ها صفر است

میانگین یک میانگین مانده ها صفر نیست

نتایج آزمون نمونه برای مانده ها چنین است :

از آنجا که مقدار بنابراین فرض صفر رد نمی گردد . پس با اطمینان ۹۵ درصد می توان گفت میانگین مانده ها صفر است.
پس از اطمینان از صحت کلیه این پیش شرط ها می توان از مدل رگرسیون خطی چندگانه استفاده کرد.
خلاصه مدل رگرسیون به شرح زیر می باشد. آنچه که از این مدل مشخص است، این است که از بین ابعاد مختلف ازامنیت واعتمادسیستم مبادله الکترونیکی، ابتدا امنیت درک شده موجود و سپس اعتماد درک شده وارد مدل شده اند.
Rضریب همبستگی چندگانه ، R Square ضریب تعیین چندگانه، Adjust R Square ضریب تعیین چندگانه تعدیل یافته می باشد. در مرحله اول که تنها متغیر امنیت درک شده موجود وارد مدل شده است، مقدار ضریب همبستگی آن با متغیر استفاده از سیستم بورس الکترونیکی برابر با ۰.۸۸۹ و در مر حله دوم با اضافه شدن متغیر اعتماد درک شده ، ضریب همبستگی (امنیت درک شده موجود و سپس اعتماد درک شده ) با درک مشتریان ۰.۸۹۴ شده است.
همچنین در مرحله اول مقدار ضریب تعیین برابر ۰.۷۹ می باشد. بدین معنی که ۷۹ درصد تغییرات استفاده از سیستم بورس الکترونیکی توسط امنیت درک شده تبیین می گردد. با افزوده شدن اعتماد درک شده به مدل رگرسیون در مرحله دوم، این مقدار به ۰.۸۰ افزایش یافته است. یعنی ۸۰ درصد تغییرات درک مشتریان توسط دو متغیر امنیت درک شده موجود و سپس اعتماد درک شده تبیین می گردد و ۲۰ درصد بقیه مربوط به سایر عواملی است که مورد نظر این پژوهش نبوده است.
جدول شماره ۴-۳ این موضوع را نشان می دهد. می توان گفت که از بین سه متغیر مستقل امنیت درک شده موجود، اعتماد درک شده، اصول فنی، قیمت نقد شوندگی و کنترل امنیت اطلاعات. متغیر امنیت درک شده موجود از اولویت بالاتری برای تأثیر گذاری استفاده از سیستم بورس الکترونیکی برخوردار است و سپس اعتماد درک شده در رتبه بعدی قرار می گیرد. سهم اصول فنی، و کنترل امنیت اطلاعات ناچیز بوده است.
جدول شماره ۴-۱۰ ، خلاصه مدل رگرسیون

مدل

ضریب همبستگی ®

ضریب تعیین
(R Square)

ضریب تعیین تعدیل شده

انحراف معیار ضریب تعیین

۱
۲

۰.۷۹۰
۰.۸۰۰

۰.۷۸۹
۰.۷۹۸

۰.۳۳۷۰۵

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...