عنوان صفحه

شکل (۱-۱): مدل مفهومی پژوهش ۷

شکل(۱-۲): مدل فرهنگ سازمانی ادگار شاین ۲۴

شکل(۲-۲): سطوح فرهنگی سازمان ۲۶

شکل (۳-۲): مدل فرهنگ سازمانی دنیسن ۳۸

شکل (۴-۲): چهار نوع فرهنگ سازمانی مطابق مدل دنیسن و اسپریتزر ۴۱

شکل(۵-۲): ویژگی‌های فرهنگ توسعه ای ۴۲

شکل(۶-۲): ویژگی‌های فرهنگ گروهی ۴۲

شکل(۷-۲): ویژگی‌های فرهنگ عقلایی ۴۳

شکل(۸-۲): ویژگی‌های فرهنگ سلسله مراتبی ۴۴

شکل(۹-۲) : الگوی توانمندسازی روانشناختی ۴۷

شکل (۱۰-۲): الگوی توانمندسازی روانشناختی ۴۸

شکل(۱۱-۲): مدل توانمندسازی کینلا ۵۶

شکل(۱۲-۲): مدل توانمندسازی توماس و ولتهاوس ۵۷

شکل(۱۳-۲): مدل توانمندسازی باون و لاولر ۵۸

شکل(۱۴-۲): مدل توانمندسازی اسپریتزر ۶۰

شکل(۱۵-۲): مدل توانمندسازی فاکس ۶۱

شکل(۱۶-۲): مدل توانمندسازی کالبرت و مک دونو ۶۲

شکل(۱۷-۲): مدل توانمندسازی کوئین و اسپریتزر ۶۳

شکل(۱۸-۲): برنامه های توانمندسازی ۶۵

شکل(۱-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ سازمانی دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۰۷

شکل(۲-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ توسعه ای دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۰۸

شکل(۳-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ گروهی دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۰۸

شکل(۴-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ عقلایی دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۰۹

شکل(۵-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ سلسله مراتبی دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال..۱۱۰

شکل(۶-۴): توزیع فراوانی میزان نمرات توانمندسازی روانشناختی مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا بر اساس منحنی نرمال ۱۱۲

شکل(۷-۴): توزیع فراوانی نمرات شایستگی مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۱۳

شکل(۸-۴): توزیع فراوانی میزان نمرات مؤثر بودن مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۱۳

شکل(۹-۴): توزیع فراوانی میزان نمرات معنی دار بودن مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۱۴

شکل(۱۰-۴): توزیع فراوانی میزان نمرات اعتماد مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۱۵

شکل (۱-۱): مدل مفهومی پژوهش ۷

شکل(۱-۲): مدل فرهنگ سازمانی ادگار شاین ۲۴

شکل(۲-۲): سطوح فرهنگی سازمان ۲۶

شکل (۳-۲): مدل فرهنگ سازمانی دنیسن ۳۸

شکل (۴-۲): چهار نوع فرهنگ سازمانی مطابق مدل دنیسن و اسپریتزر ۴۱

شکل(۵-۲): ویژگی‌های فرهنگ توسعه ای ۴۲

شکل(۶-۲): ویژگی‌های فرهنگ گروهی ۴۲

شکل(۷-۲): ویژگی‌های فرهنگ عقلایی ۴۳

شکل(۸-۲): ویژگی‌های فرهنگ سلسله مراتبی ۴۴

شکل(۹-۲) : الگوی توانمندسازی روانشناختی ۴۷

شکل (۱۰-۲): الگوی توانمندسازی روانشناختی ۴۸

شکل(۱۱-۲): مدل توانمندسازی کینلا ۵۶

شکل(۱۲-۲): مدل توانمندسازی توماس و ولتهاوس ۵۷

شکل(۱۳-۲): مدل توانمندسازی باون و لاولر ۵۸

شکل(۱۴-۲): مدل توانمندسازی اسپریتزر ۶۰

شکل(۱۵-۲): مدل توانمندسازی فاکس ۶۱

شکل(۱۶-۲): مدل توانمندسازی کالبرت و مک دونو ۶۲

شکل(۱۷-۲): مدل توانمندسازی کوئین و اسپریتزر ۶۳

شکل(۱۸-۲): برنامه های توانمندسازی ۶۵

شکل(۱-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ سازمانی دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۰۷

شکل(۲-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ توسعه ای دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۰۸

شکل(۳-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ گروهی دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۰۸

شکل(۴-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ عقلایی دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۰۹

شکل(۵-۴): توزیع فراوانی نمرات فرهنگ سلسله مراتبی دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال..۱۱۰

شکل(۶-۴): توزیع فراوانی میزان نمرات توانمندسازی روانشناختی مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا بر اساس منحنی نرمال ۱۱۲

شکل(۷-۴): توزیع فراوانی نمرات شایستگی مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۱۳

شکل(۸-۴): توزیع فراوانی میزان نمرات مؤثر بودن مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۱۳

شکل(۹-۴): توزیع فراوانی میزان نمرات معنی دار بودن مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۱۴

شکل(۱۰-۴): توزیع فراوانی میزان نمرات اعتماد مدیران گروه دانشگاه بوعلی سینا ‌بر اساس منحنی نرمال ۱۱۵

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار (۱-۴): درصد نمونه آماری (اعضای هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا) به تفکیک جنسیت ۱۰۰

نمودار(۲-۴): توزیع درصد فروانی نمونه آماری مورد مطالعه برحسب سطوح سنی ۱۰۱

نمودار (۳-۴): درصد فراوانی نمونه مورد مطالعه برحسب مدرک تحصیلی ۱۰۲

نمودار (۴-۴): توزیع درصد فروانی نمونه مورد مطالعه برحسب سنوات خدمت ۱۰۴

فصل اول

کلیات پژوهش

۱-۱- مقدمه:

آموزش عالی محور توسعه و موتور محرکه­ی ایجاد تحول در جامعه و کانون اصلی تربیت منابع انسانی متخصص و آموزش دیده است که می‌تواند با برخوداری از ایده ها و اندیشه‌های نو، حرکت روبه رشد جامعه را تسریع نماید. آموزش عالی رسالت مهمی در تولید دانش و آماده نمودن فارغ التحصیلان برای تصدی رهبری و مسئولیت در دنیای رقابتی، پیچیده و مرتباً درحال تغییر بر عهده دارد. مسلماًً دانشگاه به عنوان یک نظام اجتماعی حساس و مهم از جایگاه خاصی برخوردار است و در صورتی می‌تواند وظیفه خطیر خود را به نحو احسن انجام دهد که سازمانی سالم و پویا داشته باشد (رانسوم[۱]،۱۹۹۳).

همچنین فرهنگ سازمانی[۲] موضوعی است که دردانش مدیریت و درقلمرو رفتار سازمانی توجه زیادی به آن شده است. به دنبال نظریات و تحقیقات جدید در مدیریت و روانشناسی صنعتی و سازمانی، فرهنگ سازمانی دارای اهمیت روزافزونی شده و یکی از مباحث اصلی و کانونی مدیریت سازمان‌ها را تشکیل داده است. با بررسی گروهی از اندیشمندان علم مدیریت، فرهنگ سازمانی به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل پیشرفت و توسعه کشورها شناخته شده است، به طوری که بسیاری از پژوهشگران معتقدند که یکی از علل مهم موفقیت کشور ژاپن در صنعت و مدیریت، توجه آن ها به فرهنگ سازمانی است (منوریان، قربانی و شریفی،۱۳۸۷).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...