بحران-مالی-و-تجارت-خدمات-مطالعه-موردی-گردشگری-در-کشورهای-منتخب – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
وزارت علوم تحقیقات و فناوری
مؤسسهی آموزش عالی شهید اشرفی اصفهانی
گروه اقتصاد
پایاننامه برای دریافت درجهی کارشناسی ارشد(M.A.)
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
گرایش علوم اقتصادی
موضوع:
بحران مالی و تجارت خدمات: مطالعه موردی گردشگری در کشورهای منتخب
استاد راهنما
دکتر سیّد کمیل طیّبی
استادان مشاور
محمد زاهدی
زهرا زمانی
نگارش
زهرا پورخاقان
مهر ۱۳۹۲
چکیده:
بحرانهای مالی و اقتصادی هر از چندگاهی به واسطه اتخاذ نادرست سیاستهای پولی و مالی، شاخص های مختلف اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهند. یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی، تجارت بین الملل است که در دو بخش تجارت کالا و تجارت خدمات صورت میگیرد. با توجه به آمارهای ارائه شده از سازمانهای مختلف، بحران مالی تاثیر کمتری بر تجارت خدمات نسب به تجارت کالا داشته است؛ از این رو سیاستگذاری صحیح بر این بخش می تواند در زمان بحران اقتصادی کاهش کمتری را در حجم کل تجارت بین الملل ایجاد کند.
لذا در این مطالعه به بررسی اختصاصی اثر بحران مالی بر تجارت خدمات با بهره گرفتن از الگوی جاذبه و در قالب داده های تابلویی برای دوره ۲۰۰۳-۲۰۱۰ پرداخته شده است و با توجه به اینکه گردشگردی یکی از مهمترین زیر بخشهای خدمات است یک بررسی موردی در این زمینه نیز صورت گرفته است؛ از این رو جامعه مورد بررسی ایران و عمده شرکای تجاری ایران در تجارت خدمات گردشگری است که شامل کانادا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، روسیه و ژاپن است.
نتایج این پژوهش نشان میدهد که وضعیت مالی که با شاخص بحران در نظر گرفته شده است اثر مستقیم بر حجم تجارت خدمات گردشگری دارد. همچنین سایر عوامل اثرگذار بر تجارت دوجانبه خدمات شامل درآمد سرانه، نرخ ارز و مسافت است. در صنعت گردشگری به علت اینکه افزایش هزینه های حمل و نقل با تغییر مقصد گردشگری قابل حذف است تجارت خدمات گردشگری کمتر تحت تاثیر مسافت قرار می گیرد.
کلید واژه ها: تجارت خدمات، گردشگری، بحران مالی، تجارت دوجانبه
JEL: F14,G01,L83,
تشکر و قدردانی
منت خدای را عزوجل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزیت نعمت.
در نگارش این پایان نامه از راهنمایی، مشاوره و مساعدت های بی شائبه اساتید گرانقدری بهره بردم که سپاسگذاری از ایشان را برخود واجب می دانم.
جناب آقای دکتر سید کمیل طیبی که با بزرگواری راهنمایی اینجانب برا برعهده گرفتند و در فرایند نگارش آن، باسعه صدر بنده برا از هدایت های علمی-پژوهشی خویش بهرمند ساخنتد.
جناب آقای محمد زاهدی که با در اختیار گذاشتن بعضی منابع و پاسخ به برخی ابهامات در حین تحقیق، مساعدت نمودند.
سرکار خانم زهرا زمانی که در طی نگارش پایان نامه، سخاوتمندانه من را هدایت و مساعدت نمودند. امید است که خداوند توان جبران تمام زحمات ایشان را به من بدهد.
و در پایان با تشکر فراوان از پدر و مادر عزیزم که بی تردید محبت های دلسوزانه آنان، همیشه در خاطرم باقی خواهد ماند.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه:…………………………………………………………………………………………………………………………………………۱
۱-۱-شرح و بیان مسئله:……………………………………………………………………………………………………………….۱
۱-۲- اهمیت و ارزش پژوهش:…………………………………………………………………………………………………….۳
۱-۳-کاربرد پژوهش:…………………………………………………………………………………………………………………….۴
۱-۴- اهداف پژوهش:…………………………………………………………………………………………………………………..۴
۱-۵- فرضیه ها یا سوال پژوهش:……………………………………………………………………………………………………۴
۱-۶- روش پژوهش:…………………………………………………………………………………………………………………….۵
۱-۷-کلید واژه ها:………………………………………………………………………………………………………………………..۵
فصل دوم: مروری بر ادبیات موضوع
مقدمه:……………………………………………………………………………………………………………………………………….۷
۲-۱- مباحث نظری:……………………………………………………………………………………………………………………..۸
۲-۱-۱- تعریف خدمات:……………………………………………………………………………………………………………..۸
۲-۱-۲- تجارت خدمات:…………………………………………………………………………………………………………..۱۰
۲-۲- تعریف گردشگری و حقایق آشکار شده در این زمینه…………………………………………………………….۱۳
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 05:46:00 ق.ظ ]
|