مطلوب

۴٫۲۲

خلق ارزش پایدار

۴

نسبتا مطلوب

۳٫۵۲

میانگین کل

نمودار۴-۵۱: وضعیت عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم
با توجه به جدول ۴-۷۱ و ۴-۵۱ امتیاز عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم در مجموع در ۴ بعد کارت امتیازی متوازن برابر با ۳٫۵۲ می باشد. از آنجا که این میزان بین ۲٫۳۳ و ۳٫۶۶ است قرار دارد عملکرد شرکت نسبتا مطلوب ارزیابی می شود. از آنجا که فاصله بین کمترین امتیاز و بیشترین امتیاز در حدود یک امتیاز می باشد عملکرد شرکت به صورت کلی متوازن برآورد می شود.
۴-۳ خلاصه نتایج
۴-۳-۱ سئوال ۱: آیا عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم در بعد رشد یاد و یادگیری مطلوب و متوازن است؟
در بعد رشد و یادگیری ۴ هدف مد نظر قرار گرفت که عبارت بودند از اهداف شماره:۱- توسعه مدیریت منابع انسانی شرکت ۲- گسترش فرهنگ تعاملات درون سازمانی ۳- آموزش نیروی انسانی۴- توسعه دانش و فناوری روز در شرکت. در این بعد برای اهداف یک و سه از ترکیب سنجه ها ( گویه های پرسشنامه) و شاخص های کمی و برای اهداف سه و چهار تنها از سنجه ها (گویه های پرسشنامه) استفاده شد. با توجه به این که میانگین کل امتیازات در اهداف مذکور (۳٫۱۵ ) بین ۲٫۶۶ و ۳٫۶۶ است عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب ارزیابی می شود. از آنجا که بین امتیاز کسب شده در هدف شماره ۱ (۲٫۵۰) و امتیاز کسب شده در هدف شماره ۲ (۳٫۵۵) تنها ۰٫۰۵بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد می توان اظهار داشت که عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب و متوازن می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۲ سئوال ۲: آیا عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم در بعد فرایند های داخلی مطلوب و متوازن است؟
در بعد فرایند های داخلی ۱۱ هدف مد نظر قرار گرفت که عبارت بودند از اهداف شماره: ۵-ایجاد و بهبود فضاهای فیزیکی و زیربنایی ۶- نگهداشت منابع انسانی شرکت ۷- ایجاد امکانات زیست محیطی ۸- تسریع در به بهره برداری رساندن واحد های صنعتی ۹- افزایش زیر ساخت های دسترسی به منابع مالی ۱۰- توانمند سازی واحد های صنعتی در بازاریابی ۱۱- ارتقاء فن آوری در واحد های صنعتی ۱۲-بهبود فرایند جذب نیروی انسانی ۱۳-هدایت سرمایه گذاری­های خصوصی به سوی شهرک ها ۱۴- شناسایی متقابل بازار و واحد های صنعتی ۱۵- توسعه منابع در آمد و مدیریت مالی شرکت. برای هر هدف سنجه (گویه های پرسشنامه)، شاخص کمی و یا ترکیبی از هردو تعیین شد. سپس میانگین امتیازات کسب شده در سنجه ها (گویه پرسشنامه) و شاخص های کمی به عنوان امتیاز هدف منظور شد. با توجه به این که میانگین کل امتیازات در اهداف مذکور ۳٫۵۰ به دست آمد و از آنجا که این میزان بین۲٫۳۳ و ۳٫۶۶ است، عملکرد شرکت در این بعد مطلوب ارزیابی می شود. اما با توجه به اینکه بین امتیاز کسب شده در هدف شماره ۵ (۴٫۲۲ ) و امتیاز کسب شده در هدف شماره ۱۴ (۲٫۲۵) بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد باید اظهار داشت که اگرچه عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب است اما این عملکرد متوازن نمی باشد.
۴-۳-۳ سئوال ۳: آیا عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم در بعد مشتریان مطلوب و متوازن است؟
در بعد مشتریان ۴ هدف مد نظر قرار گرفت که عبارت بودند از اهداف شماره: ۱۶- تسهیل حضور در بازار های خارجی ۱۷-توسعه مدیریت و منابع انسانی واحد های صنعتی ۱۸- فرهنگ سازی و بهبود زمینه های ارتقاء بهره وری ۱۹- توانمند سازی نهادهای اجتماعی صنعتی. برای هر هدف سنجه ها(گویه های پرسشنامه)، شاخص های کمی و یا ترکیبی از هردو تعیین شد. سپس میانگین امتیازات کسب شده در سنجه ها(گویه های پرسشنامه) و شاخص های کمی به عنوان امتیاز هر هدف مد نظر قرار گرفت. با توجه به این که میانگین کل امتیازات در اهداف مذکور ۳٫۲۳ به دست آمد و این میزان بین ۲٫۶۶ تا ۳٫۶۶ است، عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب ارزیابی می شود. اما از آنجا که بین نمره کسب شده در هدف شماره ۱۹ (۳٫۷۴) و امتیاز کسب شده در هدف شماره ۱۸ (۲٫۴۲) بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد باید اظهار داشت که عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب و غیر متوازن است.
۴-۳-۴ سئوال ۴: آیا عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم در بعد خلق ارزش پایدار مطلوب و متوازن است؟
در بعد خلق ارزش پایدار ۵ هدف مد نظر قرار گرفت که عبارت بودند از اهداف شماره: ۲۰- بهبود خوشه­های صنعتی ۲۱-توسعه سرمایه گذاری های صنایع کوچک ۲۲- افزایش تعداد کارگاه ها ۲۳- افزایش واحد های صنعتی افزایش ۲۴- سطح اشتغال صنعت استان. برای هر هدف سنجه ها(گویه های پرسشنامه)، شاخص های کمی و یا ترکیبی از هردو تعیین شد. سپس میانگین امتیازات کسب شده در سنجه ها(گویه های پرسشنامه) و شاخص های کمی به عنوان امتیاز هر هدف منظور شد. با توجه به این که میانگین کل امتیازات در اهداف مذکور ۴٫۳۶ به دست آمد و این میزان بیش از ۳٫۶۶ است، عملکرد شرکت در این بعد مطلوب ارزیابی می شود. در رابطه با متوازن بودن نیز باید اظهار داشت که اگرچه بین امتیاز کسب شده در هدف شماره ۲۴ (۵٫۷۷ امتیاز) و امتیاز کسب شده در هدف شماره ۲۲ (۳٫۶۵) بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد، اما از آنجا که عملکرد در هدف شماره ۲۴ بیش از انتظار و در هدف شماره ۲۲ مطلوب بوده است، می توان عملکرد شرکت را در این بعد به صورت کلی متوازن ارزیابی کرد. بنابراین باید گفت که عملکرد شرکت شهرک های صنعتی در بعد خلق ارزش پایدار مطلوب و متوازن است.
۴-۳-۵ سئوال اصلی پژوهش: آیا عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم مطلوب و متوازن است؟
نتایج حاصل از بررسی عملکرد شرکت در چهار بعد رشد و یادگیری، فرایند های داخلی، مشتریان و خلق ارزش پایدار حاکی از آن است که عملکرد شرکت نسبتا مطلوب می باشد در رابطه با متوازن بودن نیز اگرچه بین امتیاز کسب شد در بعد رشد و یادگیری(۳٫۱۵) و خلق ارزش پایدار(۴٫۲۲) بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد اما از آنجا که این میزان اختلاف تنها کمی بیش از یک است می توان باکمی مسامحه عملکرد شرکت را متوازن دانست. بنابراین عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم نسبتا مطلوب و متوازن ارزیابی می شود.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
مقدمه:
یکی از ابزارهایی که در جهت پیشبرد استراژی ها توسط سازمان های پیشرو به کار گرفته شده و امروزه جزو جدایی ناپذیر فرایند مدیریت استراتژیک به شمار می آید، کارت امتیازی متوازن است که نخستین بار در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک مقاله در مجله BHR توسط کاپلان و نورتون ارائه شد و در آن عملکرد شرکت بر اساس اهداف استراتژیک شرکت در چهار بعد مالی، فرایند های داخلی، رشد و یادگیری و مشتریان مورد ارزیابی قرار می گیرد. البته این ابزار قابلیت آن را دارد که بر اساس ماهیت عملکرد و برنامه استراتژیک سازمان در ترتیب و عنوان ابعاد فوق تغییراتی به عمل آورد.
در پژوهش حاضر پرسش اصلی این بوده است که آیا عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم متوازن و قابل قبول است؟برای پاسخگویی به این سئوال ۴ سئوال فرعی دیگر در رابطه با متوازن و قابل قبول بودن عملکرد شرکت در چهار بعد رشد و یادگیری، فرایند های داخلی، رشد و یادگیری، مشتریان و خلق ارزش پایدار مطرح شد. ابتدا بر اساس سند راهبردی شرکت شهرک های صنعتی، ۲۴ هدف استراتژیک در چهار بعد فوق مطرح شد و بر اساس ارتباط این اهداف نقشه استراتژی شرکت ترسیم گردید. در ادامه برای هر یک از اهداف شاخص های کمی و سنجه(گویه های پرسشنامه) مطرح گردید[۶۵]. سنجه های مربوط به ابعاد رشد و یادگیری، فرایند های داخلی و خلق ارزش پایدار به صورت پرسشنامه ای ۵۷ سئوالی در اختیار کارکنان شرکت قرار گرفت و سنجه های مربوط به بعد مشتریان به صورت پرسشنامه ای ۱۶ سئوالی در مقیاس لیکرت، صورت بندی شد و مشتریان نسبت به نمره دهی به هر سنجه اقدام نمودند. در رابطه با شاخص های کمی نیز براساس سند راهبردی سازمان میزان عملکرد مطلوب هر شاخص از سال ۸۷ تا ۹۱ (۵ سال) مشخص گردید و با میزان عملکرد محقق در این بازه زمانی مقایسه شد میزان تحقق شاخص در یک طیف ۵ امتیازی گزارش شد به طوری که در صورت تحقق کامل و حتی فراتر از میزان تعیین شده امتیاز ۵ به آن شاخص اختصاص داده شد. سپس امتیاز شاخص های کمی و سنجه های هر هدف جمع و میانگین آنها به عنوان امتیاز آن هدف مد نظر قرار گرفت. در رابطه با هر بعد نیز امتیازات تمامی اهداف جمع و میانگین آنها به عنوان وضعیت عملکرد در آن بعد به حساب آمد. در پایان نیز امتیاز تمامی ابعاد جمع و بر اساس میانگین امتیازات در رابطه با مطلوبیت عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم قضاوت شد. چنانچه امتیاز کسب شده در هر هدف یا بعد کمتر از ۲٫۶۶ باشد وضعیت آن نامطلوب، بین ۲٫۶۶ و ۳٫۶۶ نسبتا مطلوب و بیش از ۳٫۶۶ مطلوب ارزیابی می شود.
۱-۵ خلاصه نتایج پژوهش و بحث در مورد آن:
۵-۱-۱بررسی مطلوب و متوازن بودن عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم
نتایج حاصل از بررسی عملکرد شرکت در چهار بعد رشد و یادگیری، فرایند های داخلی، مشتریان وخلق ارزش پایدار حاکی از آن است که عملکرد شرکت نسبتا مطلوب می باشد. در رابطه با متوازن بودن نیز اگرچه بین امتیاز کسب شد در بعد رشد و یادگیری(۳٫۱۵) و خلق ارزش پایدار(۴٫۲۲) بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد اما از آنجا که این میزان اختلاف تنها کمی بیش از یک است می تواند عملکرد را متوازن دانست. بنابراین عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم نسبتا مطلوب و متوازن ارزیابی می شود. این یافته با نتایج پژوهش های مظفری(۱۳۸۹)، شایگان(۱۳۸۶) همخوانی دارد و با پژوهش مولایی (۱۳۸۷) در تضاد است. این تضاد به دلیل تفاوت ماهوی سازمانی مورد بررسی در این دو پژوهش است.
علی رغم آنکه نوعی توازن و همگنی بین عملکرد شرکت در ابعاد چهارگانه دیده می شود این وضعیت در درون ابعاد صادق نیست و نوعی عدم توازن دیده می شود همین عدم توازن باعث کاهش امتیاز عملکرد ابعاد نیز شده است. چرا که پایین بودن امتیاز در برخی شاخص ها موجب کاهش نمره کلی عمکرد می شود. این مسئله حاکی از آن است که شرکت از نوعی پراکندگی در صرف منابع رنج می برد. به عبارت دقیق تر منابع به صورت منسجم و نظام مند در جهت اهداف مندرج در برنامه راهبردی شرکت هزینه نمی شوند. به علاوه اگرچه وضعیت عملکرد شرکت در بعد خلق ارزش پایدار مطلوب است اما نسبتا مطلوب بودن دیگر ابعاد و این که بعد رشد و یادگیری کمترین امتیاز را کسب کرده است حاکی از آن می باشد که شرکت جهت حفظ مطلوبی عملکرد خود در بعد خلق ارزش پایدار لازم است به جنبه هایی که موجبات این موفقیت را پدید می آورند (به ویزه جنبه رشد ویادگیری)توجه بیشتری نماید.
۵-۱-۲ بررسی مطلوب و متوازن بودن عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم در بعد رشد یاد و یادگیری
در بعد رشد و یادگیری ۴ هدف مد نظر قرار گرفت که عبارت بودند از اهداف شماره :۱- توسعه مدیریت منابع انسانی شرکت ۲- گسترش فرهنگ تعاملات درون سازمانی ۳- آموزش نیروی انسانی۴- توسعه دانش و فناوری روز در شرکت.
در این بعد برای اهداف یک و سه از ترکیب سنجه ها (گویه های پرسشنامه) و شاخص های کمی، و برای اهداف سه و چهار تنها از سنجه ها استفاده شد. با توجه به این که میانگین کل امتیازات در اهداف مذکور (۳٫۱۵ ) بین ۲٫۶۶ و ۳٫۶۶ است عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب ارزیابی می شود. از آنجا که بین امتیاز کسب شده در هدف شماره ۱ (۲٫۵۰) و امتیاز کسب شده در هدف شماره ۲ (۳٫۵۵) تنها ۰٫۰۵یش از یک نمره اختلاف وجود دارد می توان اظهار داشت که عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب و متوازن می باشد.
بعد رشد و یادگیری در واقع بستری است برای اهداف بلندپروازانه و نتایج مطلوبی که سازمان قصد دارد با اجرای برنامه راهبردی خود به آن دست یابد. عملکرد نسبتا مطلوب و متوازن در این بعد به معنای آن است که سازمان گام های نسبتا مناسبی برای تحقق اهداف موجود در دیگر ابعاد کارت امتیازی متوازن و همینطور اهداف راهبردی سازمان برداشته است. عملکرد شرکت شهرک های صنعتی استان قم در این بعد نسبتا مطلوب و متوازن می باشد پس انتظار می رود این سازمان در تحقق اهداف بعدی و راهبردی خود موفقیت نسبی کسب نماید. بر اساس شاخص ها و سنجه های مطرح شده عملکرد شرکت در این بعد چه در شاخص های اصلی (بهره وری کارکنان، نگهداری کارکنان و رضایت ایشان) و چه در توانمند سازها (مهارت نیروی انسانی، زیرساختهای اطلاعاتی و اختیارات و انگیزش) نسبتا مطلوب است. با این حال در توسعه مدیریت منابع انسانی ضعف وجود دارد .
۵-۱-۳ بررسی مطلوب و متوازن بودن عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم در بعد فرایند های داخلی
در بعد فرایند های داخلی ۱۱ هدف مد نظر قرار گرفت که عبارت بودند از اهداف شماره: ۵-ایجاد و بهبود فضاهای فیزیکی و زیربنایی ۶- نگهداشت منابع انسانی شرکت ۷- ایجاد امکانات زیست محیطی ۸- تسریع در به بهره برداری رساندن واحد های صنعتی ۹- افزایش زیر ساخت های دسترسی به منابع مالی ۱۰- توانمند سازی واحد های صنعتی در بازاریابی ۱۱- ارتقاء فن آوری در واحد های صنعتی ۱۲-بهبود فرایند جذب نیروی انسانی ۱۳-هدایت سرمایه گذاری­های خصوصی به سوی شهرک ها ۱۴- شناسایی متقابل بازار و واحد های صنعتی ۱۵- توسعه منابع در آمد و مدیریت مالی شرکت. برای هر هدف سنجه (گویه پرسشنامه)، شاخص کمی و یا ترکیبی از هردو تعیین شد. سپس میانگین امتیازات کسب شده در سنجه ها(گویه های پرسشنامه) و شاخص های کمی به عنوان امتیاز آن هدف منظور شد. با توجه به این که میانگین کل امتیازات در اهداف مذکور ۳٫۵۰ به دست آمد و این میزان بین۲٫۳۳ و ۳٫۶۶ است، عملکرد شرکت در این بعد مطلوب ارزیابی می شود. اما از آنجا که بین امتیاز کسب شده در هدف شماره ۵ (۴٫۲۲ ) و امتیاز کسب شده در هدف شماره ۱۴ (۲٫۲۵) بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد باید اظهار داشت که اگرچه عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب است اما این عملکرد متوازن نمی باشد.
این بعد بر عملیات درونی سازمان متمرکز است (هورنگرن و همکاران،۲۰۰۰). در بعد فرایندهای داخلی، سازمان ها باید فرآیندهایی را مشخص کنند که با برتری یافتن در آنها بتوانند به ارزش آفرینی برای مشتریان و نهایتا خلق ارزش پایدار خود ادامه دهند. تحقق هر یک از اهدافی که در بعد مشتری و خلق ارزش پایدار تعیین می شود، مستلزم انجام یک یا چند فرایند عملیاتی به صورتی کارا و اثربخش است. عملکرد مطلوب شرکت در این بعد حاکی از آن است که آمادگی لازم جهت تحقق اهداف بعد مشتریان و خلق ارزش پایدار وجود دارد. با این حال ضعفی که در بعد قبلی در رابطه با مدیریت منابع انسانی دیده می شد در این جا نیز نمایان است به طوری که عملکرد شرکت در رابطه با هدف نگهداشت منابع انسانی شرکت نسبتا مطلوب است. در فرایند های مربوط به سرمایه گذاری های خصوصی به سوی شهرک ها، شناسایی متقابل بازار و واحد های صنعتی، توانمند سازی واحد های کوچک صنعتی در بازاریابی نیز ضعف وجود دارد.
۵-۱-۴ بررسی مطلوب و متوازن بودن عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم در بعد مشتریان
در بعد مشتریان ۴ هدف مد نظر قرار گرفت که عبارت بودند از اهداف شماره: ۱۶- تسهیل حضور در بازار های خارجی ۱۷-توسعه مدیریت و منابع انسانی واحد های صنعتی ۱۸- فرهنگ سازی و بهبود زمینه های ارتقاء بهره وری ۱۹- توانمند سازی نهادهای اجتماعی صنعتی. برای هر هدف سنجه ها (گویه های پرسشنامه)، شاخص های کمی و یا ترکیبی از هردو تعیین شد. سپس میانگین امتیازات کسب شده در سنجه ها(گویه های پرسشنامه) و شاخص های کمی به عنوان امتیاز هر هدف منظور شد. با توجه به این که میانگین کل امتیازات در اهداف مذکور ۳٫۲۳ به دست آمد و این میزان بین ۲٫۶۶ تا ۳٫۶۶ است، عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب ارزیابی شد. اما از آنجا که بین نمره کسب شده در هدف شماره ۱۹ (۳٫۷۴) و امتیاز کسب شده در هدف شماره ۱۸ (۲٫۴۲) بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد باید اظهار داشت که عملکرد شرکت در این بعد نسبتا مطلوب است غیر متوازن است.
بعد مشتری بخش های هدفگذاری شده بازار را مشخص می کند و موفقیت شرکت در این بخش ها را اندازه میگیرد(هورنگرن [۶۶]و همکاران،۲۰۰۰). امروز رسالت بسیاری از سازمان ها متمرکز بر مشتری می باشد. نحوه عملکرد سازمان از دید مشتری به اولویت مدیریت عالی تبدیل شده است (آمارتونگا و همکاران،۲۰۰۱). این جنبه شامل مواردی مانند معیارهای رضایت مشتریان، نظریات مشتریان، جذب مشتریان جدید، زمان برای پاسخ گویی به مشتریان، سهم بازار، قابلیت سود آوری مشتریان و در نهایت این که مشتریان از سازمان چه می خواهند است.
جنبه مشتریان، نوع نگاه مشتریان به شرکت را توضیح می دهد. در بعد مشتریان، شرکت ها به تعیین مشتریان و بازارهایی می پردازند که آنها را برای رقابت انتخاب کرده اند. این بخش ها نمایان گر منابعی هستند که به عنصر در آمد در اهداف مالی سازمان مربوط می شود. علاوه بر تلاش در ایجاد رضایت برای مشتریان، مدیران واحدهای تجاری بایستی در بعد مشتریان کارت امتیازی متوازن بیانه رسالت و راهبرد سازمان را به اهداف مشخص مبتنی بر بازار و مشتریان ترجمه نمایند(نورتن و کاپلان،۱۹۹۶).
با این حال از آنجا که شرکت شهرک های صنعتی یک شرکت غیر انتفاعی است و به نوعی انحصاری نیز محسوب می شود بر مشتری به منظور سود آوری بیشتر تمرکز ندارد و تنها ارائه خدماتی معین را مد نظر قرار داده است. از این رو در تدوین نقشه راهبردی شرکت نیز تنها به ارائه همین خدمات توجه شده است. بنابر این چنانچه شرکت وظایف قانونی خود را در قبال مشتریان به خوبی انجام دهد در بعد مشتریان موفق خواهد بود و دیگر مباحثی همچون سهم از بازار، سود سالیانه و … مطرح نمی باشد.
با در نظر گرفتن موارد فوق الذکر و با توجه به نتایج می توان اظهار داشت که در هدف فرهنگ سازی و بهبود زمینه های ارتقا بهره وری ضعف چشم گیری وجود دارد اما در توانمند سازی نهادهای اجتمعاعی صنعتی فعالیت های خوبی صورت گرفته است. تسهیل حضور در بازارهای خارجی نیز موردی است که مشتریان سازمان عملکرد شرکت در این حوزه را نسبتا مطلوب می دانند.
۵-۱-۵ بررسی مطلوب و متوازن بودن عملکرد شرکت شهرکت های صنعتی استان قم در بعد خلق ارزش پایدار
در بعد خلق ارزش پایدار ۵ هدف مد نظر قرار گرفت که عبارت بودند از اهداف شماره: ۲۰- بهبود خوشه­های صنعتی ۲۱-توسعه سرمایه گذاری های صنایع کوچک ۲۲- افزایش تعداد کارگاه ها ۲۳- افزایش واحد های صنعتی
۲۴- افزایش سطح اشتغال صنعت استان. برای هر هدف سنجه ها(گویه پرسشنامه)، شاخص های کمی و یا ترکیبی از هردو تعیین شد. سپس میانگین امتیازات کسب شده در سنجه ها(گویه های پرسشنامه) و شاخص های کمی به عنوان امتیاز هر هدف منظور شد. با توجه به این که میانگین کل امتیازات در اهداف مذکور ۴٫۳۶ به دست آمد و این میزان بیش از ۳٫۶۶ است، عملکرد شرکت در این بعد مطلوب ارزیابی می شود. در رابطه با متوازن بودن نیز باید اظهار داشت اگرچه بین نمره کسب شده در هدف شماره ۲۴ (۵٫۷۷ امتیاز) و امتیاز کسب شده در هدف شماره ۲۲ (۳٫۶۵) بیش از یک نمره اختلاف وجود دارد اما از آنجا عملکرد در هدف شماره ۲۴ بیش از انتظار و در هدف شماره ۲۲ مطلوب بوده است می توان عملکرد شرکت را در این بعد به صورت کلی متوازن ارزیابی کرد. بنابراین باید گفت که عملکرد شرکت شهرک های صنعتی در بعد خلق ارزش پایدار مطلوب و متوازن می باشد. این مطلوبیت حاکی از آن است که شرکت توانسته است اهدافی که اساسا برای آنها راه اندازی شده است را محقق کند، توازن نیز حکایت از توجه همه جانبه به اهداف دارد. عملکرد شرکت در این بعد تقریبا بدون نقص است.
۵-۲ پیشنهادات پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...