دانلود مقالات و پایان نامه ها درباره بررسی رابطه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۲
آموزش مرتبط با مدیریت دانش
۶٫۶۱
۳
قابلیت های فناوری اطلاعات
۵٫۹۶
۴
ساختار سازمان
۵٫۹۲
ازآنجایی که سطح معناداری آزمون فریدمن برای عوامل مطرح شده در کارایی سیستم مدیریت دانش برابر ۰٫۰۰ شد، بنابراین تفاوت معنی دار است و میزان اولویت عوامل متفاوت است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه
در پایان هر فعالیت تحقیقی محقق پس از آزمون فرضیات می بایستی نتایج کار را ارائه دهد .نتایج حاصل از فرضیات نیز پایه هایی هستند که پیشنهادات براساس آن شکل میگیرند.بنابراین یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد نتیجه گیری های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. نتیجه گیری هایی که بر اساس تحلیل های صحیح ارئه شده باشد می تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان را که تحقیق به آن منظور طراحی شده است را برطرف کند.
در این فصل ابتدا به اهداف و فرضیات و الگوی نظری پژوهش به طور خلاصه اشاره می گردد و تعریفی مختصر از نمونه و جامعه آماری و برخی از یافتههای مهم تحقیق ارائه می شود. سپس به بحث و نتیجه گیری در خصوص نتایج حاصل از یافته های تحقیق پرداخته می شود.
در بحث و نتیجه گیری به استنباط از نتایج این پژوهش و چرایی حصول این موارد بر اساس تحقیقات پیشین و ادبیات موضوعی پرداخته می شود. در نهایت نیز از یافته های تحقیق برای مدیران اجرایی و محققان آتی، پیشنهادهایی ارائه می گردد.
۵-۱ خلاصه تحقیق
این پژوهش در صدد پاسخ به این مسأله است که آیا استفاده از مدیریت دانش باعث بهبود عملکرد سازمان می شود ؟ هدف از انجام این پژوهش بررسی عوامل موثر بر کارایی سیستم مدیریت دانش درشرکت های شهرک صنعتی دلیجان، بررسی قابلیت های فناوری اطلاعات در شرکت های شهرک صنعتی دلیجان، ارائه راهکارهایی برای استقرار مدیریت دانش در شرکت های شهرک صنعتی دلیجان می باشد و در نهایت ارائه پیشنهاد های کاربردی برای رفع موانع و پوشش نقاط ضعف سازمان در به کارگیری مدیریت دانش است. فرضیات تحقیق شامل بین ساختارسازمان و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد، بین سطح دانش کارکنان و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد، بین آموزش مرتبط با مدیریت دانش و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد، بین قابلیت های فناوری اطلاعات و کارایی سیستم مدیریت دانش رابطه وجود دارد، بین کارایی سیستم مدیریت دانش و عملکرد مشتری رابطه وجود دارد می باشند که سؤالات پرسشنامه در ارتباط با شاخص های ارزیابی هریک از فرضیه ها طراحی شده اند.
از نظردستهبندی تحقیقات برحسب هدف، میتوان این تحقیق را یک تحقیق کاربردی محسوب کرد، از نظر دستهبندی تحقیقات توصیفی، این پژوهش از نوع پیمایشی به شمار میرود، به دلیل اینکه وارد میدان فعالیت شده و با پرسش از مدیران شرکت های شهرک صنعتی دلیجان، به سؤالات تحقیق پاسخ داده شده است. اطلاعات موردنیاز دراین تحقیق از روش کتابخانه ای و در روش میدانی درخصوص موضوع مورد تحقیق با ارائه پرسشنامه به اعضای نمونه جمع آوری گردید. جامعه آماری شامل کلیه مدیران شرکت های شهرک صنعتی دلیجان می باشد که با توجه به ویژگیهای جامعه آماری تحقیق و تفاوت در سطوح دیدگاه ها و پراکندگی صفت اصلی تحقیق، حجم نمونه لازم برای انجام تحقیق برآورد گردید.
در این پژوهش، ابزار اندازهگیری، پرسشنامه بود که در آن با بهره گرفتن از طیف لیکرت، نظر افراد جمع آوری شد. و با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ، از قابلیت اعتماد ابزار اندازه گیری اطمینان حاصل شد و همچنین برای اطمینان از روایی ابزار اندازه گیری از روش روایی محتوا استفاده به عمل آمد. در این پژوهش به روش توصیفی نیز به تحلیل دادههای به دست آمده، پرداخته شده و با بهره گرفتن از مشخصه های آماری، نظیر فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار به تحلیل توصیفی ویژگیهای جامعه پرداخته، و درسطح استنباطی هم به منظور پاسخ به فرضیات و یافتن روابط خاص میان متغیرهای جامعه و همچنین دستیابی به سایر یافته ها از آزمون فریدمن ، آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 02:25:00 ق.ظ ]
|