متغیرهای مستقل

متغییر وابسته

استندینگ

میزان فروش

سمپلینگ

چیدمان

در جدول فوق متغییر‌های مستقل و وابسته به تفکیک نشان داده شده است .
۳-۴- مدل تحلیلی تحقیق
هر پژوهش میدانی به مدل تحقیق نیاز دارد که در قالب ابزار تحلیلی مناسب ، متغیرها و روابط بین آنها را نشان می دهد. طبق مدل کیوی و کامپند هر متغیر مفهومی است که خود به چند بعد و هر بعد به چند ویژگی یا مولفه و هر مولفه به تعدادی شاخص تقسیم می شوند که آخرین سطح کمی کردن مفاهیم ( متغیرها ) می باشد.

شکل ۳-۲- مدل تحلیلی تحقیق
۳-۵- ابزار گردآوری داده‌ها
اطلاعات بدست آمده در این تحقیق از طریق پرسشنامه و مطالعات کتابخانه ای و جمع آوری داده‌های میدانی در صنعت بدست آمده ، که به صورت زیر اقدام به گردآوری اطلاعات شده است:
۳-۵-۱- مطالعات کتابخانه ای و بررسی کتب ، مقالات و اسناد و مدارک
به منظور دستیابی به مفاهیم تئوریک در زمینه تعهد به نام و نشان تجاری آن به مطالعات کتابخانه ای ، استفاده از مقالات موجود داخلی و خارجی و پایان نامه‌های مرتبط ، پرداخته شد ، در این راستا از کتابهای مرتبط ، مجلات پژوهشی ، گزارشات و آمارهای موجود در سازمانها و سایتهای مختلف شبکه اینترنت بهره گرفته شده است .
۳-۵-۲- مصاحبه
برای توجیه موضوع تحقیق و آگاهی از نظرات و دیدگاه های متخصصان از روش مصاحبه استفاده شده است . به منظور افزایش دقت پاسخگویی اعضای نمونه آماری تحقیق ، برای هر یک از موارد ، ابتدا نگارنده توضیح مختصری در خصوص موضوع ، اهداف و روش کار برای پاسخ دهنده ارائه نموده و سپس سوالات مطرح و مصاحبه انجام گرفته است .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳-۵-۳- پرسشنامه
پرسشنامه ی تحقیق حاضر بر اساس پرسشنامه ی طراحی شده توسط فجیو می باشد که به منظور انجام تحقیقی در زمینه ی بررسی” تأثیر فاکتورهای مرتبط با تجاری سازی بر روی خرده فروشی” به کار برده شده است.
پرسشنامه تحقیق حاضر دارای ۲ بخش است :
قسمت اول – نامه همراه: در این قسمت هدف از تحقیق ، ضرورت همکاری پاسخ دهنده در ارائه داده‌های مورد نیاز و نحوه پاسخ گویی به سوالات بیان شده است .
قسمت دوم – سوال‌های ( گویه‌ها ) پرسشنامه : این بخش از پرسشنامه شامل دو قسمت می باشد )
سؤالات دموگرافیک
در سوالات عمومی سعی شده که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمع آوری گردد .
سؤالات تخصصی
در این بخش با توجه به مولفه‌های در نظر گرفته شده در این پژوهش پرسشنامه ای مشتمل بر ۱۹سوال طراحی، که از طیف پنج گزینه ای لیکرت در آنها استفاده شده است .
جدول۳-۲- طیف لیکرت

۵

۴

۳

۲

۱

کاملا موافق

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...