۶-۹

قابلیت اجرا در محیط مایکروسافت Enterprise server 2008

۶-۱۰

قابلیت اجرا در محیط مایکروسافت SQL server 2008

۶-۱۱

قابلیت اجرا در محیط vmware با مایکروسافت ویندوز سرور ۲۰۰۸

۶-۱۲

قابلیت پشتیبانی معماری .net در محیط ویندوز سرور ۲۰۰۸

۳-۲-۷- همکاری فرایند:
فرآیندهای موجود در هر سازمان روزانه دست­خوش تغییرات و تحولات بسیاری می­شوند. هر کاربر، بنا بر وظایف روزانه، فرآیندهای خاص را به اجرا در می ­آورد، متخصصان و آنالیزگران سازمان، فرآیندها را تجزیه و تحلیل می­ کنند و گلوگاه­ها و نقاط ضعف و شکست هر فرایند را شناسایی می­نمایند. از طرفی مدیریت سازمان با تحلیل وضعیت موجود و بررسی برنامه ­های استراتژیک، جهت دستیابی به وضعیت مطلوب، سعی در ایجاد بهبود مستمر دارند. بنابراین، به دلیل پویایی و مواجهه با دگرگونی­های پیش روی هر سازمان، بایستی این قابلیت در سیستم­های مدیریت فرایند کسب­وکار موجود باشد که بتواند پل ارتباطی بین فرآیندهای مختلف سازمان در هر سطح و هر بخش از سازمان ایجاد کند. همان­طور که آشکار است، هر دپارتمان در سازمان در پی انجام وظایف مخصوص به آن بخش می­باشد. به همین دلیل به دلیل متنوع بودن فرآیندها از جمله فعالیت­های بخش مالی، بازاریابی، منابع انسانی و …بایستی همکاری بین فرآیندهای انجام شده در این دپارتمن­ها صورت گیرد.

شکل ۳-۲- نمودار شماتیک از همکاری فرایند در سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار ]۱۴[
ویژگی­هایی در سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار وجود دارد که باعث ایجاد همکاری بین فرآیندهای سازمان می­ شود. از جمله­ این قابلیت­ها می­توان به پشتیبانی از نگارشات متعدد فرایند اشاره کرد. لزوم ایجاد این قابلیت در BPMS ها به دلیل به روز شدن سیستم و امکان استفاده مجدد از فرآیندهای گذشته و امکان ادغام آن با فرآیندهای کنونی می­باشد.
۳-۲-۷-۱- پشتیبانی از نگارشات متعدد فرایند[۴۷]
به مرور زمان مدیران، فرآیندهای سازمان را بهبود خواهند بخشید، و نیاز است تا فرآیندهای جاری تغییر یابند. نرم­افزارهای BPMS، با داشتن قابلیت پشتیبانی از نگارشات جدید و قدیمی فرآیندها، اطلاعات نسخه­ قدیمی هر فرایند را، در گزارشات سیستم، قابل استفاده می­ کند. با توجه به تغییرات زیادی که در روال­های کاری سازمان­ها، بنا به دلایل مختلف از جمله تغییرات قوانین، سمت­ها و… اتفاق می­­افتد، نامشخص بودن فرآیندهای در حال اجرا، مشکل­ساز بوده و سازمان را دچار ناهماهنگی و بروز برخی مشکلات می­نماید. مدیریت ورژن باعث می­ شود پس از اعمال تغییری در فرایند، نسخه جدیدی از آن در اختیار کاربران قرار گیرد و فرایند­های قبلی که قبل از این نگارش ایجاد شده ­اند، مانند گذشته، به گردش خود طبق فرایند قبلی ادامه دهند و به اتمام رسند.
از دیگر قابلیت ­های موجود در سیستم­های مدیریت فرایند کسب­وکار می­توان به قابلیت اعتبارسنجی که جزء لاینفک فرآیندها است و همچنین، استفاده از فایل­های ورودی و خروجی و فرمت­های قابل خواندن برای یک نرم­افزار به­خصوص باشد، اشاره کرد (جدول ۳-۷).
جدول ۳-۷- شاخص­ های همکاری فرایند در مدیریت فرایند کسب­وکار

۷

همکاری فرایند

۷-۱

ثبت­نام کردن/ تصفیه حساب کردن

۷-۱-۱

طراحان گردش کار می­توانند اسناد گردش کار را ثبت نام/ تصفیه حساب کنند

۷-۱-۲

مدیران گردش کار می­توانند اسناد گردش کار را برای جلوگیری از تغییر بیشتر قفل کنند

۷-۱-۳

طراحان گردش کار می­توانند تمام نسخه­های گردش کاری را که برای دانلود در دسترس است را نمایش دهند

۷-۱-۴

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...