۴

۰

میانگین: ۲٫۵۳
انحراف معیار: ۰٫۸۷
واریانس: ۰٫۷۶۶

درصد

۵٫۲

۵۵٫۵

۲۰٫۸

۱۷٫۴

۱٫۰

۰٫۰

همانطور که در جدول فوق مشاهده میشود بالاترین میانگین(۳٫۰۰) مربوط به سؤال (قوانین و مقررات اداری ما کاملا موثر و دارایی کارایی هستند) میباشد و کمترین میانگین (۲٫۲۴) مربوط به سؤال (بسیاری از قوانین اداری ما قدیمی بوده و نیاز به تغییر دارند) میباشد و بالاترین انحراف معیار(۱٫۱۹) و واریانس (۱٫۴۲۹) مربوط به سؤال (در قوانین و مقررات اداری ما اصلاً توجهی به ارباب رجوع نشده و فقط به منافع سازمان توجه شده است) میباشد و کمترین انحراف معیار (۰٫۷۹) و واریانس (۰٫۶۳۷) مربوط به سؤال (قوانین اداری ما به دلیل قابلیت تفسیر توسط مجریان دچار مشکل هستند) میباشد.
۴-۳- تحلیل فرضیات تحقیق(آمار استنباطی)
کار آمار استنباطی نشان دادن این نکته است که آیا الگوهای توصیف شده در نمونه کاربردی در مورد جمعیتی که نمونه از آن انتخاب شده و همچنین الگوها و فرآیندهای کشف شده در نمونه در جامعه هم کاربرد دارند یا خیر. همچنین آمار استنباطی ما را قادر به استنباط ویژگی های جامعه از روی ویژگی های نمونه می کند(ملتفت،‌۱۳۸۱: ۱۳۴). بنابراین در این قسمت سعی میشود با آزمودن فرضیات تحقیق، ادعاهای نظری بیان شده در مورد رابطه بین متغیرهای تحقیق واکاوی گردد. در این تحقیق در ابتدا جهت بررسی نرمال بودن یا غیر نرمال بودن داده ها، از آزمون کولموگروف- اسمیرنف استفاده شده است. جهت آزمون فرضیات از ضریب همبستگی اسپیرمن، رگرسیون چند متغیره و همچنین جهت بررسی میزان تأثیر متغیر مستقل بر هر یک از متغیرهای وابسته از تحلیل مسیر استفاده شده است و در نهایت از آزمون فریدمن جهت اولویت بندی تأثیرپذیری متغیرهای وابسته از نگرش به قوانین و مقررات اداری استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۱- آزمون کولموگرف- اسمیرنف(K-S)
برای استفاده از تکنیک های آماری ابتدا باید مشخص شود که داده های جمع آوری شده از توزیع نرمال برخوردار است یا غیر نرمال. چون در صورت نرمال بودن توزیع داده های جمع آوری شده برای آزمون فرضیه ها، می توان از آزمون های پارامتریک استفاده نمود و در صورت غیرنرمال بودن از آزمون های ناپارامتریک. بدین منظور در این مرحله به بررسی نتایج حاصل از آزمون کولموگروف – اسمیرنف در مورد هر یک از متغیرهای وابسته و مستقل می پردازیم و بر اساس نتایج حاصل، آزمون های مناسب برای بررسی صحت و سقم فرضیات را انتخاب می کنیم.
داده های متغیر i دارای توزیع نرمال است H0
داده های متغیر i دارای توزیع نرمال نیست H1
با توجه به نتایج جدول ۴-۱۱ اگر مقدار سطح معنی داری بزرگتر از مقدار (۰۵/۰) باشد، فرضیه صفر را نتیجه می گیریم و در صورتی که مقدار سطح معنی داری از کوچکتر (۰۵/۰) باشد فرضیه یک را نتیجه می گیریم.
جدول ۴-۱۱: آزمون کولموگروف – اسمیرنف

سطح معناداری

آماره کولموگروف

انحراف معیار

میانگین

تعداد

عامل

۰٫۰۰۰

۰٫۴۰۴

۰٫۴۸۵

۱٫۳۷

۳۸۴

جنسیت

۰٫۰۰۰

۰٫۲۲۲

۱٫۰۳۴

۲٫۵۷

۳۸۴

سن

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...