معیار نتایج جامعه
معیار نتایج کسب‏وکار (نجمی و حسینی، ۱۳۸۸، ۲۱).
توانمندسازها (۵۰۰ امتیاز)
نتایج (۵۰۰ امتیاز)
نتایج کسب‏وکار
۱۵۰
رهبری
۱۰۰
استراتژی
۱۰۰
نتایج کارکنان
۱۰۰
نتایج جامعه
۱۰۰
کارکنان
۱۰۰
شراکت‏ها و منابع
۱۰۰
فرآیندها، محصولات و خدمات
۱۰۰
نتایج مشتری
۱۵۰
یادگیری، خلاقیت و نوآوری
شکل۱-۱٫ شماتیک مدل تعالی سازمانی (EFQM)(جلوداری ممقانی، ۱۳۸۹، ۱۷).
۱-۸٫ قلمرو تحقیق
۱-۸-۱٫ قلمرو مکانی تحقیق:
قلمرو مکانی تحقیق حاضر، شرکت پتروشیمی خوزستان می‏باشد.
۱-۸-۲٫ قلمرو زمانی تحقیق:
از لحاظ قلمرو زمانی، این تحقیق از خرداد ماه سال ۱۳۹۱ شروع و در دی‏ماه سال ۱۳۹۲ خاتمه یافته است.
۱-۸-۳٫ قلمرو موضوعی تحقیق:
قلمرو موضوعی این تحقیق عبارت از « ارزیابی عملکرد شرکت پتروشیمی خوزستان براساس مدل تعالی سازمانی EFQM » می‏باشد.
۱-۹٫ شرح واژه‏‏ها و اصطلاح‏های به کار گرفته شده در تحقیق
۱-۹-۱٫ تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق
ارزیابی عملکرد[۶]:
فرآیندی است که توسط آن یک مدیر (۱) رفتار ‏کاری کارکنان را با اندازه‏گیری و مقایسه با استانداردهای از قبل تعیین شده ارزشیابی می‏کند (۲) نتایج را ثبت می‏کند (۳) نتایج را به کارکنان ابلاغ می‏کند (گریفن، ۱۳۸۴، ۲۱۸).
نتایج مشتریان[۷]:
شامل شاخص‏ها و نتایج مشخص‏کننده سطح وفاداری و رضایت مشتری از سازمان می‏باشند (جلوداری ممقانی، ۱۳۸۹، ۱۱۹).
نتایج کارکنان[۸]:
مجموعه‏ای از شاخص‏های عملکردی و دستاوردهای مرتبط مبتنی بر نیازها و انتظارهای کارکنان است (نجمی، ۱۳۹۱، ۹۹).
نتایج جامعه[۹]:
مجموعه‏ای از نشانگرهای عملکردی و نتایج حاصله است که برای استقرار موفقیت‏آمیز استراتژی‏ها و خط‏مشی‏های اجتماعی و بومی, که براساس نیازها و انتظارات سهامداران مرتبط تهیه و تنظیم شده است (جلوداری ممقانی، ۱۳۸۹، ۶۹).

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نتایج کسب‏وکار[۱۰]:
شامل شاخص‏های کلیدی مالی و غیرمالی هستند که برای اندازه‏گیری عملکرد اجرایی سازمان به کار برده می‏شوند (باقری و علیزاده و علاءالدینی، ۱۳۹۰، ۶۷).
۱-۹-۲٫ تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق
معیارهای ارزیابی عملکرد:
معیارهای ارزیابی عملکرد بر اساس مدل تعالی سازمانیEFQM عبارتست از:
معیار نتایج مشتری
معیار نتایج کارکنان
معیار نتایج جامعه
معیار نتایج کسب‏ و کار (پورآقا و ابراهیمی‏جمارانی، ۱۳۹۲، ۲۱). که پژوهشگر برای سنجش آنها از پرسشنامه محقق ساخته‏ای که با الگو‏برداری از پرسشنامه‏های استاندارد موجود در ویرایش ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ تهیه نموده استفاده می‏شود.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...