نمونه کانون های تفکر پشتیبان عبارت است از: موسسه کی تو[۱۰۸]موسسه مطالعات سیاستگذاری[۱۰۹] وشهروندان اقتصاد سالم[۱۱۰].
۴)سازمان های شرکت سیاستی:
سازمان های شرکت سیاستی عبارتند از گروه هایی که نسبت به تحلیل ومشاوره سیاستی دارای رویکردهای کارآفرینی می باشند.بنابراین دارای ساختاری مشابه بنگاه تجاری هستند که هدف شان درک بازار خود وگسترش وتوزیع کالاهایشان در آن بازار می باشد. این گروه را ازکانون های تفکر پشتیبان می توان تفکیک کرد تا توجه را به جهت گیری بازاریابی ومدیریتی این سازمان ها جلب نمود. این سازمان ها سیاستگذاران را همانند مشتریانی در نظر می گیرند که دارای نیازها وترجیحات خاصی می باشند. بنابراین، شرکت سیاستی به این دلیل خاص تأسیس شده اند تا به تولید، بسته بندی وتبلیغ ایده ها وطرح های سیاستی در این بازار ویا بخشی از آن بپردازند. آن ها اساساً:

*به گونه ای تأسیس شده اند که ازاثربخشی وکارآیی[۱۱۱]یک شرکت برخوردار می باشند.
* در تحقیقات سیاستگذاری عمومی از اصول مدیریت، بازاریابی وفروش بهره می جویند.
*معتقدند که جهت گیری کانون های تفکر امری اشتباه است چرا که این جهت گیری بیش از حد آکادمیک وقادر به شناخت نیاز سیاستگذاران نمی باشد.
*تحقیق را به گونه ای خلاصه وصورت بندی می کنند که پاسخگوی نیازهای سیاستگذاران، سیاستمداران وبوروکرات های پرمشغله باشد.
*به ارائه مطالعات کوتاه در زمینه مسائل سیاستی وقانون گذاری روز می پردازند.
*انتشارات آن ها از کیفیت روزنامه نگاری برخوردار می باشد.
*ازبرنامه زمان بندی فشرده ای برای تولید وتحقیق پیروی می کنند.
*دارای فرهنگ سازمانی مشابه سازمان بازاریابی هستند.
*به افرادی که درمدت زمان کوتاهی کار خود را انجام می دهند و خلاصه سیاستی اجرایی[۱۱۲] ارائه می دهند پاداش اعطاء می کنند.
نمونه های این کانون تفکر: بنیادهریتیج[۱۱۳] مرکز پیشرفت امریکایی[۱۱۴]
جدول۲-۳مثال هایی ازکانون های تفکر وابسته به همراه سال تأسیس ومدل های سازمانی آن ها را ارائه می کند.

نوع سازمان

سال تأسیس

سازمان

Academic/diversified

۱۹۱۶

Brookings institution

Academic/specialized

۱۹۲۰

National Bureau of Economic Research

Consulting/contracting

۱۹۴۸

Rand corporation

Advocacy

۱۹۶۳

Institute for policy studies

Policy enterprise

۱۹۷۳

Heritage Foundation

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...