جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق در چیست؟ (این قسمت توسط استاد راهنما تکمیل شود)

تحقیقات برروی گیاه دارویی بابونه دراستان کهگیلویه وبویراحمدسابقه چندانی نداردودرسالهای اخیرتلاش شده است که باتوجه به ارزش بالای داروئی این گیاه پژوهش هائی انجام گردد.
درزمینه اثرکودهای فسفر وآهن نیزتاکنون هیچ نوع تحقیقی بخصوص در استان کهگیلویه وبویراحمدصورت نگرفته است وموضوع کاملاجدیداست امضاء

روش کار

الف- نوع روش تحقیق:
به منظور بررسی اثرات سطوح مختلف کودهای فسفر و آهن بر عملکرد و میزان عصاره گیاه دارویی بابونه در منطقه یاسوج، آزمایشی به صورت فاکتوریل و در قالب طرح کاملا تصادفی در سال زراعی ۹۱-۹۰ به اجرا در می ْآید. فاکتور های آزمایش شامل کود سوپرفسفات تریپل در سطوح (۰، ۱۰۰و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار) و فاکتور آهن به صورت محلول پاشی در سطوح (۰، ۳ در هزار و ۵ در هزار) که تعداد تیمارها جمعا ۹ و تعداد تکرار ۴ می باشد که جمعا ۳۶ گلدان به قطر ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر با عمق۶۰ سانتی متر انتخاب گشت. گلدانها از خاک زراعی که از عمق ۳۰-۰ تهیه شده پر می شود و فبل از کاشت اقدام به یک آبیاری مقدماتی جهت نشست خاک خواهدشد . نمونه مرکب از خاک نیز تهیه و جهت انجام تجزیه های لازم به آزمایشگاه ارسال می شود . در این بررسی سطوح مختلف کود فسفر در ابتدای آزمایش و قبل از کاشت به گلدانهای مورد نظر اضافه خواهد شدو کود آهن طی ۲ مرحله محلول پاشی خواهد شد.اندازه گیری میزان عصاره به وسیله تجزیه شیمیایی در ازمایشگاه صورت می پذیرد.در طول داشت گیاه شاخص های مختلفی که اندازه گیری خواهند شد عبارتند از ارتفاع ساقه، طول ریشه، نسبت ریشه به ساقه(R/S) وزن تر ساقه، وزن تر ریشه، وزن خشک ساقه، وزن خشک ریشه، عملکرد بیولوژیک، سرعت رشد نسبی، شاخص سطح برگ(CGR) و درصد عصاره گیاه اندازه گیری خواهد شد. آنالیز داده ها با بهره گرفتن از نرم افزار SASو رسم نمودارها با بهره گرفتن از نرم افزارExcell و مقایسه میانگین ها با بهره گرفتن از آزمون دانکن انجام خواهد گرفت.

ب- روش گردآوری اطلاعات ( میدانی ، کتابخانه ای و غیره )
مطالعات کتابخانه ای و ازمایشات گلخانه ای و اندازه گیری میزان عصاره با تجزیه در ازمایشگاه پ- ابزار گردآوری اطلاعات (پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، آزمون، فیش، جدول، نمونه برداری، تجهیزات آزمایشگاهی و بانک های اطلاعاتی و شبکه‌های کامپیوتری و ماهواره ای و غیره)
ازمایش به صورت گلدانی انجام می گیرد.از طریق کاشت داشت و برداشت و تجزیه در ازمایشگاه صورت خواهد گرفت. برای تفسیر داده ها از منابع علمی معتبر (کتاب و مقاله و اینترنت و …)استفاده خواهد شد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

ت- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:
تجزیه اطلاعات با بهره گرفتن از نرم افزارSAS و رسم نمودارها نیز با بهره گرفتن از نرم افزارExcell انجام خواهد شد.

جدول زمانبندی مراحل انجام دادن تحقیق از زمان تصویب تا دفاع نهایی

تاریخ تصویب

از تاریخ

تا تاریخ

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...