دانلود پایان نامه درباره : طراحی سیستم نظارت چهره راننده جهت … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
شکل ۴‑۹: نمونههایی از خطای ردیابی با بهره گرفتن از روش جستجوی کامل و محاسبه ضریب همبستگی ۷۶
شکل ۴‑۱۰: نمایش تغییر مکان چهره به دلیل تکان خوردن خودرو در دو فریم با فاصله زمانی یک ثانیه و بروز اشتباه در آشکارسازی بسته بودن چشم به دلیل عدم توانایی الگوریتم ردیابی در تعیین مکان دقیق چهره ۷۸
شکل ۴‑۱۱: نمایش دو فریم از تصاویر چهره راننده در حالت چرت زدن. تصویر سمت راست حالت چشم باز راننده و تصویر سمت چپ حالت چشم بسته راننده است. در این حالت پلک زدن به آرامی و به طور نامحسوس انجام میشود. بنابراین نرخ عدم آشکارسازی بسته شدن چشم افزایش مییابد. ۷۹
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
شکل ۴‑۱۲: تصاویر پلک زدن چشم در افرادی که عینک به چشم دارند ۷۹
شکل ۴‑۱۳: نمونه تصاویر تهیه شده از افرادی که عینک آفتابی به چشم دارند ۸۰
شکل ۴‑۱۴: نمونه فریمهایی از یک فیلم ۹ دقیقهای که در آن روند تغییرات فاصله بین پلکها از حالت کاملا هوشیار به حالت خوابآلوده نشان داده شده است. تصاویر از بالا به پایین و از راست به چپ مربوط به زمانهای دقیقه اول، دقیقه سوم، دقیقه پنجم، دقیقه هفتم، دقیقه هشتم و دقیقه نهم میباشد. ۸۰
شکل ۴‑۱۵: نمودار تغییرات ELDC نسبت به زمان ۸۱
شکل ۴‑۱۶: نمایش وضعیت سر نسبت به محورهای مختصات ۸۳
شکل ۴‑۱۷: نمایش تغییرات میزان چرخش سر ® در یک فیلم دو دقیقهای که در آن پنج بار چرخش رخ داده است ۸۴
شکل ۴‑۱۸: نمونه فریمهایی از یک فیلم دو دقیقهای که در آن آشکارسازی چرخش سر مورد ارزیابی قرار گرفته است. تصویر راست بالا مربوط به حالت چهره بدون چرخش و سایر تصاویر مربوط به چرخش سر در جهتهای مختلف میباشد. ۸۴
شکل ۴‑۱۹: نمودار وقوع رخداد پلک زدن در طول زمان ۸۷
شکل ۴‑۲۰: نمودار تغییرات درصد بسته بودن چشم (PERCLOS) در طول زمان ۸۸
شکل ۴‑۲۱: نمودار تغییرات نرخ پلک زدن (CLOSNO) در طول زمان ۸۸
شکل ۴‑۲۲: نمودار تغییرات فاصله بین پلکها (ELDC) در طول زمان ۸۹
شکل ۴‑۲۳: نمودار تغییرات میانگین چرخش سر (ROT) در طول زمان ۸۹
شکل ۴‑۲۴: میزان تخمین عدم تمرکز حواس راننده در طول زمان ۹۰
شکل ۴‑۲۵: میزان تخمین خستگی راننده در طول زمان ۹۰
شکل ۴‑۲۶: میانگین چرخش سر راننده در طول زمان ۹۱
شکل ۴‑۲۷: مقدار تخمین عدم تمرکز حواس راننده در طول زمان ۹۱
شکل ۴‑۲۸: نمودار پلک زدن یک فرد در فیلم سه دقیقهای. در این فیلم فرد بعد از دقیقه یک، به دلیل مشغله ذهنی (عدم تمرکز حواس درونی) به یک نقطه خیره شده و پلک نمیزند. ۹۲
شکل ۴‑۲۹: میزان عدم تمرکز حواس راننده در حالتی که وی به دلیل مشغله ذهنی دچار عدم تمرکز حواس درونی شده است ۹۳
فهرست جدولها
جدول ۳‑۱: قوانین فازی تشخیص خستگی ۶۳
جدول ۳‑۲: قوانین فازی تشخیص عدم تمرکز حواس ۶۴
جدول ۴‑۱: تعداد و مدت زمان فیلمهای تهیه شده برای آزمایش سیستم به تفکیک شرایط محیط ۷۱
جدول ۴‑۲: تعداد و مدت زمان فیلمهای تهیه شده برای آزمایش سیستم به تفکیک جنسیت افراد ۷۱
جدول ۴‑۳: تعداد و مدت زمان فیلمهای تهیه شده برای آزمایش سیستم به تفکیک شرایط عینک داشتن ۷۱
جدول ۴‑۴: بیان مفاهیم FPR، FNR، TPR و TNR در قالب ماتریس اغتشاش ۷۳
جدول ۴‑۵: ارزیابی الگوریتم آشکارسازی چهره ۷۴
جدول ۴‑۶: ارزیابی الگوریتم ردیابی بر اساس نوع روش جستجو و نوع روش محاسبه میزان انطباق ۷۶
جدول ۴‑۷: ارزیابی الگوریتم آشکارسازی بسته شدن چشم ۷۸
جدول ۴‑۸: مقایسه الگوریتم پیشنهادی با سایر الگوریتمهای ارائه شده برای آشکارسازی بسته شدن چشم ۸۲
جدول ۴‑۹: توانایی سیستم پیشنهادی در آشکارسازی چرخش سر حول محورهای مختصات ۸۳
جدول ۴‑۱۰: ارزیابی الگوریتم آشکارسازی چرخش سر ۸۳
جدول ۴‑۱۱: مقایسه الگوریتم پیشنهادی با سایر الگوریتمهای ارائه شده برای آشکارسازی چرخش سر ۸۶
جدول ۴‑۱۲: مقایسه حجم محاسباتی بخشهای مختلف سیستم پیشنهادی ۹۴
فهرست علائم و اختصارات
توضیحات
علامت / اختصار
مدارات مجتمع خاص منظوره
ASIC (Application Specific Integrated Circuit)
تحلیل اجزای همبند
CCA (Connected Component Analysis)
نرخ پلک زدن در یک دوره زمانی
CLOSNO
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 05:08:00 ق.ظ ]
|