بررسی جامعه شناختی جهت گیری های دینی دانشجویان دانشگاه … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
مدل
ضرایب رگرسیون استاندارد نشده
ضرایب رگرسیون استادندارد شده
T
معناداری
خطای استاندارد
B
بتا
عدد ثابت
مصرف رسانه
۲۲٫۴۹۸
۰٫۰۹۴
۱٫۳۵۴
۰٫۱۴۷
۰٫۰۳۳
۱۶٫۶۱۲
۰٫۶۴۰
۰٫۰۰۰
۰٫۵۲۳
با توجه به معنادار نبودن رابطه بین دو متغیر، بنابراین فرضیه مورد نظر مورد تأیید قرار نمیگیرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فرضیه ششم
H0: پایگاه اقتصادی – اجتماعی از طریق تأثیر بر شبکه ارتباطی دانشجویان بر جهتگیریهای دینی دانشجویان تأثیر نمیگذارد.
H1: پایگاه اقتصادی – اجتماعی از طریق تأثیر بر شبکه ارتباطی دانشجویان بر جهتگیریهای دینی دانشجویان تأثیر میگذارد.
در این فرضیه، جهتگیریهای دینی دانشجویان متغیر وابسته، پایگاه اقتصادی- اجتماعی متغیر مستقل و شبکه ارتباطی دانشجویان به عنوان متغیر میانجی در نظر گرفته شده است. برای بررسی این فرضیه، با بهره گرفتن از رگرسیون خطی، به بررسی سه رابطه ۱- ارتباط بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی و جهتگیریهای دینی ۲ – ارتباط بین شبکه ارتباطی و جهتگیریهای دینی ۳- ارتباط بین پایگاه اقتصادی – اجتماعی و شبکه ارتباطی پرداخته شده است.
رابطه بین شبکه ارتباطی و جهتگیریهای دینی دانشجویان
با توجه به داده های جدول، بین شبکه ارتباطی و جهتگیریهای دینی دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین باید گفت بین شبکه ارتباطی و جهتگیریهای دینی سکولاریسم، پلورالیسم و مصلحتاندیشانه رابطه معکوس و معناداری وجود دارد. یعنی هرچه ارتباطات دانشجویان قوی و بالاتر باشد به همان نسبت این نوع از جهتگیریهای دینی ضعیف میشوند. همچنین بین شبکه ارتباطی و جهتگیریهای دینی بنیادگرایانه، درونی، بیرونی، اینجهانی، تجربتاندیشانه و معرفتاندیش رابطه معنادار و مستقیمی وجود دارد. و این به معنای آن است که با افزایش و تقویت شبکه ارتباطی دانشجویان این نوع از جهتگیریهای دینی در بین آنها تقویت میشود.
جدول ۴-۴۷:ارتباط بین شبکه ارتباطی و انواع جهتگیریهای دینی دانشجویان
مقیاس
نتایج
سکولاریسم
پلورالیسم
بنیادگرایی
درونی
بیرونی
اینجهانی
آنجهانی
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1401-04-14] [ 05:54:00 ق.ظ ]
|